وحید یامین‌پور مطرح کرد

غفلت فعالان فرهنگی از مطالعه کتاب/جوان‌ها را به سمت تکنولوژی‌های ارتباطاتی سوق ندهیم

فعال فرهنگی کشور گفت: در عرصه فرهنگ توصیه‌ای می‌کنم که جوان‌های فعال در حوزه فرهنگ را به سمت تکنولوژی‌های ارتباطاتی سوق ندهیم و باید مهجوریت کتاب را بین فعالان فرهنگی کم کنیم.
کد خبر: ۱۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 21April 2014

غفلت فعالان فرهنگی از مطالعه کتاب/جوان‌ها را به سمت تکنولوژی‌های ارتباطاتی سوق ندهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "وحید یامینپور" فعال فرهنگی در دومین روز از "اجلاس ملی اصحاب عشق" در سخنانی اظهار کرد: در عرصه فرهنگ توصیهای میکنم که جوانهای فعال در حوزه فرهنگ را به سمت تکنولوژیهای ارتباطاتی سوق ندهیم و باید مهجوریت کتاب را بین فعالان فرهنگی کم کنیم.

وی افزود: این اشتباه است که ما تاکید رهبری بر اهمیت حفظ و تقویت جناح فرهنگی را متوجه مسئولان و نهادهای فرهنگی بدانیم. مخاطب این بیان رهبری هم نهادهای رسمی و مسئولان هستند که باید فضای فرهنگی انقلاب را فراهم کنند و هم اینکه خود جریانهای حزب اللهی باید این فعالیت فرهنگی را حفظ و زنده نگاه دارند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز کارهای فرهنگی به این صورت است که اطلاع رسانی بر تربیت فائق آمده است، در حالی که اصل تربیت و آموزش و پرورش است؛ وقتی که کار اطلاع رسانی اولویت مییابد نتیجهاش ضربه خوردن واقعیت جبهه فرهنگی است. اطلاع رسانی جزو کم ارزشترین کارهای جبهه فرهنگی است.

یامینپور تصریح کرد: انباشتن اطلاعات در مغز کار فرهنگی به حساب نمیآید و در مورد نکتهای که آقای جلیلی گفت مبنی بر اینکه فرصتهای جبهه انقلاب را بشناسیم، باید بگویم که مسیر این موضوع از مطالعه کتاب میگذرد که در بین جوانان فعال فرهنگی غفلت شده است.

وی اضافه کرد: در عرصه فرهنگ توصیهای میکنم که جوانهای فعال درحوزه فرهنگ را به سمت تکنولوژیهای ارتباطاتی سوق ندهیم و باید مهجوریت کتاب را بین فعالان فرهنگی کم کنیم.

نظر شما
پربیننده ها