روایتی از فرمانده تازه داماد

شهید پیچک؛ عاشق ولایت و اهل جهاد / معلمی که محافظ شهید مطهری بود

شهید غلامعلی پیچک از فرماندهان سپاه منطقه غرب کشور در دوران دفاع مقدس ، به شدت ولایت مدار، عاشق ولایت ، شجاع و بسیار اهل جهاد فی سبیل الله بود.
کد خبر: ۱۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ - 26April 2014

شهید پیچک؛ عاشق ولایت و اهل جهاد / معلمی که محافظ شهید مطهری بود

با تشکیل سپاه پاسداران، غلامعلی پیچک جزو اولین نیروهایی بود که به این نهاد انقلابی پیوست و در سپاه خیابان خردمند در کنار عزیزانی چون حاج احمد متوسلیان، شهید رضا قربانی مطلق، شهید محمد متوسلی و شهید حاج علی اصغر اکبری مشغول به فعالیت شد و فرماندهی پاسداران مستقر در این مقر را به عهده گرفت و در همین حال، به تدریس در مدارس یکی ازر مناطق محروم تهران (شمیران نو) نیز مشغول بود.

شهید پیچک مدتی هم مسئولیت حفاظت از جان شهید مطهری را برعهده داشت و در زمان حیات او و پس از شهادتش، سه بار مورد سوء قصد گروه های چپ قرار گرفت.

حمید پارسا راوی دفاع مقدس با اشاره به ایثارگری های  فرمانده سپاه منطقه غرب به خبرگزاری دفاع مقدس، گفت : شهید پیچک در عملیات مطلع الفجر ، در نوک پیکان گردان وارد نبرد علیه دشمن شد و در منطقه تنگه حاجیان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید پیچک به شدت ولایت مدار، عاشق ولایت ، شجاع و بسیار اهل جهاد بود به طوری که در وصیت نامه ای که از او به یادگار مانده آمده است: "جنازه مرا بر روی مین ها بیاندازید، تا منافقین فکر نکنند، ما در راه خدا از جنازه مان دریغ داریم، به دامادیِِ دو ماهه من نگریید، دامادیِ بزرگی در پیش داریم."

گزیده هایی از وصیت نامه شهید پیچک:

جنازه ی مرا روی مین ها بیندازید که منافقین فکر نکند ما در راه خدا از جنازه مان دریغ داریم. به دامادی دوماهه ی من نگریید که دامادی بزرگی در پیش دارم.

من در این راهی که انتخاب کرده ام، سختی بسیار کشیده ام؛ خیلی محرومیت ها لمس نموده ام. همه ی هدفم این است که زحماتم از بین نرود. از خدا می خواهم که حتماً این کارها را از من قبول کند و اجرم را بدهد.

اجر من تنها با شهادت ادا می شود و اگر در این راه شهید نشوم، همه زحماتم هدر رفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار