رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز به خبرگزاری دفاع مقدس خبرداد

انتشار "کتاب شهید صیاد شیرازی و هوانیروز"

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز با اشاره به نقش موثر هوانیروز و سردارانی چون شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس گفت: کتاب شهید صیاد شیرازی و هوانیروز در آینده نزدیک منتشر می شود.
کد خبر: ۱۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 26April 2014

انتشار

سرهنگ محمد ابراهیم بابا جانی با اشاره به جمع آوری اسناد ایثارگران هوانیروز در مرکز معارف جنگ این نیرو به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: تاکنون 20 جلد کتاب با محوریت ایثارگری ها و حماسه آفرینی هوانیروز در دوران دفاع مقدس تالیف و منتشر شده است.

وی ادامه داد: اطلس حماسه های ماندگار، آنها خودی نبودند، نگاهی به هوانیروز دیروز، امروز و فردا تالیف امیر یاری از جمله آثار تالیف شده هوانیروز در سال های اخیر است.

سرهنگ باباجانی اظهار داشت: خاطرات شهدا، جانبازان و حضور هوانیروز در عملیات های دفاع مقدس از جمله محورها و موضوعات کتاب های تالیف شده است.

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز تصریح کرد: برگزاری همایش ها و یادواره شهدا، نصب تندیس با همکاری سازمان های مخلف در استان های مختلف در ورودی شهرها از دیگر اقدامات مرکز معارف هوانیروز است.

وی ادامه داد: اولین شهدای هوانیروز شهیدان مهدوی و وجدانی بودند که درمحاصره پاوه و نجات شهید چمران و مردم بی دفاع شهر به آن منطقه اعزام شده بودند که بالگرد آنها در اثر اصابت تیر سقوط کرده و هردو به شهادت می رسند.

سرهنگ باباجانی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تندیس شهید شیرودی و کشوری در شهرهای مرتبط با هر شهید ساخته شده است.

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروز با اشاره به نقش ارزشمند شهید صیاد شیرازی در هوانیروز در دوران دفاع مقدس، افزود: سال گذشته همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز برگزار شد و همرزمان این شهید بزرگوار به بیان خاطراتی از نقش شهید در هوانیروز پرداختند.

وی تصریح کرد: در همین راستا کتابی با عنوان شهید صیاد شیرازی و هوانیروزبا استفاده از خاطرات کارکنان این نیرو منتشر می شود.

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروزگفت: در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هوانیروز مطالب و اسناد حضور هوانیروز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در کنار انقلابیون در حال جمع آوری است.

سرهنگ بابا جانی خاطرنشان کرد: هوانیروز در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با نیروهای جوان خود به رهبری و مردم پیوست و سهم قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

نظر شما
پربیننده ها