سرهنگ خلبان باباجانی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد

شناسایی و ساماندهی یک هزار ایثارگر هوانیروز

رییس مرکز معارف جنگ هوانیروزگفت : تاکنون حدود یک هزار شهید، جانباز و آزاده هوانیروز از سوی این مرکز شناسایی و ساماندهی شدند.
کد خبر: ۱۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ - 27April 2014

شناسایی و ساماندهی یک هزار ایثارگر هوانیروز

سرهنگ خلبان  محمد ابراهیم باباجانی با اشاره به نقش ایثارگریهای نیروهای هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در راستای شناسایی و ساماندهی ایثارگران هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی تاکنون 255 شهید، 567 جانباز و 89 نفر آزاده هوانیروز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تعداد آزادگان هوانیروز دفاع مقدس 17 نفر بوده و مابقی آزادگانی بودند که پس از آزادی برای خدمت در این نیرو جذب شدند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای جمع آوری آثار دفاع مقدس،گفت: هر نوع سند و مطلبی از یگان های مختلف و مکاتبات یگان ها در دوران دفاع مقدس به عنوان اسناد هوانیروز در مرکز جمع آوری و نگه داری می شود.

سرهنگ باباجانی تصریح کرد: در جمع آوری اسناد و آثار دوران دفاع مقدس از همکاری پیشکسوتان این عرصه بهره مند می شویم و برنامه های فرهنگی را با حضور ایثارگران هوانیروزی در طول سال برگزار می کنیم.

رییس مرکز معارف جنگ تحمیلی هوانیروز با اشاره به تعداد شهدای این نیرو در دوران دفاع مقدس، گفت: تعداد شهدای هوانیروز به نسبت نیروهای خود در دوران دفاع مقدس بیش از سایر سازمان ها و نهادها است .

سرهنگ باباجانی تصریح کرد: برخی از آثاردوران دفاع مقدس هوانیروز در گذر زمان بر اثر ضایعات از بین رفته اما جانبازان مطالب مستند و گویایی از جنگ تحمیلی و حضور هوانیروز در سینه های خود دارند که به عنوان تاریخ شفاهی از آنها در مرکز معارف جنگ هوانیروز استفاده می کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار