مدیر غرفه انجمن عکاسان دفاع مقدس مطرح کرد

عکس‌های دفاع مقدس همه اقشار مردم را به تماشا وا داشت

وقتی عکس‌هایمان رابرای مخاطبان توضیح می‌دهیم متوجه تاثیر چندین برابری یک فریم عکس در برابر ده‌ها خبر و مطلب می‌شویم.
کد خبر: ۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ - 10May 2014

عکس‌های دفاع مقدس همه اقشار مردم را به تماشا وا داشت

«علی فریدونی» عکاس دفاع مقدس و مدیر فروش غرفه انجمن عکاسان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتوگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خوشحالی از استقبال عموم مردم از غرفه این انجمن اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصت خوبی برای عرضه محصولات فرهنگی است، چرا که در این نمایشگاه از هر قشری حضور دارد و نوع تاثیر گذاری میتواند متفاوت باشد.

وی با اشاره به استقبال عموم مردم از غرفه عکسهای دفاع مقدس بیان کرد: کسانی که فکر نمیکردیم علاقهای به تصاویر ما داشته باشند مدتها در این غرفه دفترهای عکس ما را ورق زدند و اشک ریختند و ما هم حسابی تعجب کردیم که مگر میشود کسانی با اینکه از شخصیتشان مشخص است که تمایل و ارتباطی با دفاع مقدس نداشتهاند در این مکان چنین عکس العملی از خود نشان دهند.

این عکاس دوران دفاع مقدس اذعان کرد: همین حضور که منجر به بازدید عموم مردم در غرفه ما شد ارزشمند است چرا که تلاش ما فقط ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

فریدونی با انتقاد از نادیده گرفتن موثرترین سبکهای هنری اظهار کرد: متاسفانه هزینه فرهنگی در گوشه و کنار کشور خرج میشود اما بخشهای که برای بیننده جذابیت دارد مغفول مانده، بخش مهمی از هنرانقلاب عکس دفاع مقدس است که سالهاست مورد بیلطفی قرار گرفته است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عکاسان در دوران دفاع مقدس با احساس مسئولیت به جبهه رفتند تا لحظات را ثبت و ضبط کنند و امروز هم احساس تکلیفمان برای ارائه آن عکسها به مردم است.

این عکاس جنگ افزود: بنده به عنوان عکاس و رزمنده ۲۲ ماه در جنگ حضور داشتهام و لحظاتی که عکاسی شده را به چشم خودم دیدهام زمانی که در کنار آثارم حضور دارم و برای بازدیدکنندگان از لحظات و اتفاقات سخن میگویم ببیننده منقلب میشود. عکسهای دفاع مقدس همه اقشار مردم را به تماشا وا داشت.

وی دلیل دوری مردم از فرهنگ انقلاب را عدم درک صحیح از موضوع دانست و بیان کرد: مردمی که در جنگ و دفاع مقدس حضور نداشتهاند درک صحیحی از اتفاقات آن زمان ندارند، وقتی ما عکسهایمان رابرای مخاطبان توضیح میدهیم تاثیر چندین برابری یک فریم عکس در برابر دهها خبر و مطلب را میفهمیم.

فریدونی با بیان این مطلب که نباید ما در کار فرهنگی به مناسبتها اکتفا کنیم اذعان کرد: در کار فرهنگی نباید مناسبتی کار کنیم چون موجب غافل شدن میشود و هر وقتی ما از موضوع غافل شدیم و عرصه را خالی گذاشتیم موجب ضرر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار