مخدومی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

"فرماندهان ورود ممنوع" شیوه جدیدی از مستندنگاری دفاع مقدس است

نویسنده کتاب های دفاع مقدس گفت: "فرماندهان ورود ممنوع" مجموعه کاملی از خاطرات تخریبچیان دفاع مقدس است که به سبک جدیدی نوشته شده است.
کد خبر: ۱۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ - 17May 2014

"رحیم مخدومی" نویسنده مطرح ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به چاپ جدید کتاب "فرماندهان ورود ممنوع" در چند روز اخیر اظهار کرد: این کتاب به دلیل سبک جدید از روایت دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران خوش درخشید و به تازگی زیر چاپ دوم خواهد رفت.

وی با اعلام خبر اضافه شدن بخشی به عنوان یاداشت فرماندهان بر این کتاب اذعان کرد: قرار است در چاپ دوم این کتاب یاداشتهایی از فرماندهان تخریب از جمله سرلشگر سلیمانی فرمانده سپاه قدس، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام علیرضا پناهیان بر این مجموعه افزوده شود.

این نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: متنهای نوشته شده در اختیار ناشر قرار گرفته و به زودی در چاپ دوم اضافه خواهد شد.

مخدومی بیان کرد: این کتاب شیوه جدیدی از مستندنگاری دفاع مقدس است که برای اولین بار سی نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس را گردهم جمع کردیم و خاطرات برجستهشان را جمع آوری کردیم.

این نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: موضوع مورد بحث این کتاب رزمندگان و خاطرات تخریب بود که اکثر سرداران، فرماندهان لشکرها و گردانها را به طور کلی خاطراتشان را گرفتیم و در کنار هم در یک مجموعه گردآوری شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مجموعه عکسها و مستنداتی از موضوع تخریب وجود دارد که به جذابیت آن میافزاید، هر یک از این فرماندهان یاداشتی به همراه عکس تطبیقی دهه ۶۰ و ۹۰ این فرماندهان نیز در این کتاب جمع شده است.

مخدومی بیان کرد: "فرماندهان ورود ممنوع" مجموعه کاملی از خاطرات تخریبچیهای دفاع مقدس است که به سبک جدیدی نوشته شده است.

این نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: تنوع کار، پراکندگی شخصیتهای موجود در کتاب به لحاظ جغرافیایی که هر کدام متعلق به یک استان هستند و پراکندگی زمانی در طول دفاع مقدس از انقلاب تا به پایان دفاع مقدس از منظر خودشان و تنوع راویان جذابیت خاصی را آفریده است.

وی خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس را مملو از فراز و نشیبها دانست و گفت: هر کدام از این رزمندگان به تنهایی این پتانسیل را دارند که خاطراتشان به یک کتاب جداگانه تبدیل شود که ما این سی نفر را در کنار هم قرار داده ایم.

نظر شما
پربیننده ها