مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان خبر داد

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب همزمان با سالروز فتح خرمشهر در کرمان/ انتشار کتاب خاطرات آیت الله جعفری

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از اجرای ۲۲ عنوان برنامه محتوایی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 19May 2014

رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب همزمان با سالروز فتح خرمشهر در کرمان/ انتشار کتاب خاطرات آیت الله جعفری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار "مهدی ابوالحسنی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس از حوزههای تاثیرگذار در زندگی ما است و بسیاری از مشکلات جامعه با رجوع به معارف گنجینه دفاع مقدس قابل حل میباشد.
 
وی فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد سال 61 را نشأت گرفته از مدیریت تفکر و فرماندهی جهادی دانست و خاطر نشان کرد: این نوع مدیریت ساعت کار نامحدود دارد.

سرهنگ ابوالحسنی افزود: برای شناخت مدیریت جهادی باید به سراغ مردان جنگ برویم که نمونههای آن بسیار زیاد است.

وی از شهید ناصر فولادی شهید فتح خرمشهر یاد نمود و مدیریت او در دوران بخشداری را بهترین الگوی مدیریت جهادی عنوان کرد.
 
سرهنگ ابوالحسنی در ادامه به برنامههای گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر از اشغال متجاوزان بعثی اشاره کرد و گفت: در این روز برنامه گرامیداشت و نکوداشت نقش آیت الله جعفری امام جمعه کرمان در 8 سال دفاع مقدس را خواهیم داشت که خطبههای ایشان در آن دوران در کتاب خطابه و حماسه آماده و چاپ شده و رونمایی خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: در این برنامه از ده عنوان کتاب که در بحث دفاع مقدس مرجع هستند، رونمایی خواهد شد و استان کرمان از معدود استانهایی است که این حجم کتاب را در حوزه مرجع جمع آوری کرده است.

سرهنگ ابوالحسنی به برگزاری طرح یک روز به یاد ماندنی در اردوگاه نشاط در جوار حرم شهدای گمنام محی آباد اشاره و تصریح کرد: در این طرح فضایی شاد و با نشاط با نگاهی دفاع مقدسی و بازسازی عملیات بیت المقدس خواهیم داشت که جوانان در قالب بازی پینت بال به نمایش می گذارند.
 
وی گفت: جوانان علاقمند برای شرکت در این طرح باید ثبت نام کنند و همچنین وسیله ایاب و ذهاب برایشان فراهم خواهد بود.

از دیگر برنامههای این مناسبت حماسی، ویژه برنامهی "آن 23 نفر" است که سرهنگ ابوالحسنی پیرامون آن اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 23 نوجوان ایرانی به اسارت بعثیون در میآیند که 14 نفر از آنها کرمانی هستند و در برنامه فوق که 5 خرداد در دانشگاه شهید باهنر برگزار میشود؛ این عزیزان حضور خواهند داشت.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان با اشاره به برگزاری 5 یادواره شهدا از جمله شهدای مخابرات، شهدای گمنام بردسیر، شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان، شهدای خیابان 24 آذر و یادواره 580 شهید شهرستان زرند و شهدای گمنام، افزود: افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دانشگاه پیام نور، زیارت عاشورا در جوار حرم مطهر شهدای گمنام کرمان، شب شعر دفاع مقدس، بازکاوی شخصیت شهید حمید عرب نژاد، پیاده روی نظامی، رونمایی از مولتی مدیای "انار و آئینه" و "خط شکن"، گلباران قبور شهدا، ورک شاب نقاشی و نمایشگاه عکس سوم خرداد از دیگر برنامههای گرامیداشت سوم خرداد می باشد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار