یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله در کرمان برگزار شد

هفدهمین اجلاسیه شهدای استان کرمان و دومین یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ - 25May 2014

یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رزمندگان اسلام در سال ۶۱ همانند عاشوراییان سال ۶۱هجری قمری از خود گذشتند تا ما در امنیت باشیم.

سردار محمد مطهری اضافه کرد: امروز ما نیز همانند آنها باید رزمندگان عرصه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و مدافعان انقلاب اسلامی باشیم و آن را به دست صاحب اصلیاش برسانیم.

سرهنگ پاسدار حمید سعید دبیر اجرایی یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله نیز در این آیین گفت: همه ما در یک جمله هم نظر هستیم و آن جمله کامل و بینقص این است که هرچه داریم از شهداست.

وی هدف از برگزاری این یادواره را حفظ ارزشهای دفاع مقدس، انتقال آن به نسلهای بعد و تکرار برای نسل کنونی و همرزمان شهدا بیان کرد و گفت: این یادوارهها نوعی ادای دین به شهداست و ما امنیت و آرامش و اقتدار ما از برکت خون شهداست.

وی تصریح کرد: دشمن میخواهد یاد و خاطره شهدا در جامعه فراموش شود و همه ما باید نقطه مقابل این تلاش دشمن حرکت کنیم.

مسوول فاوا سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: حدود پنج هزار شهید مخابرات و بیسیم چی در کشور داریم که ۱۵۰ شهید از این تعداد در لشکر ۴۱ ثارالله و استان کرمان است و با شناسایی که ادامه دارد و تکمیل مستندات شهدا، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

سرهنگ سعید از طراحی تندیس بیسیم چی شهید برای دومین یادواره خبر داد و گفت: این تندیس به خانواده شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله اهدا میشود.

وی اضافه کرد: نامگذاری یکی از خیابانها، میادین یا تقاطعها به نام رزمنده بیسیم چی و نصب تندیس آن در شهر پیشنهاد شده است.

وی گفت: تکمیل مستندات شهدای بیسیم چی و مخابرات و ارایه آنها به نسل جوان نیز در دستور کار است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان هم در این یادواره گفت: ارتباطات و مخابرات به عنوان سلسه اعصاب فرماندهی در همه سازمانهای نظامی، اقتصادی و اجتماعی یک رکن مهم و زیرساخت حیاتی و دارای جایگاه والایی است.

دوست محمدی افزود: اگر از همین زاویه به بیسیم چی در هشت سال دفاع مقدس نگاه کنیم حرکت و کار آنها را یک نقش بیبدیل و بدون جایگزین خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: بیسیم چی و مخابرات هیچ جایگزینی در هشت سال جنگ تحمیلی نداشت که فرماندهی بدون آنها بیمعنا و بیمفهوم است و بیسیم چیها از زبدهترین و متعهدترین نیروها انتخاب میشدند.

وی با اشاره به نقش برجسته مجموعه شرکت مخابرات در دوران دفاع مقدس گفت: ۶۲ درصد این مجموعه در استان ایثارگر هستند و ۱۱ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان افزود: این شرکت امروز نیز با همان قدرت، صلابت و روحیه در عرصه خدمت رسانی حاضر و آماده است.

دومین یادواره شهدای بیسیم چی و مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله (استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) با مشارکت شرکت مخابرات استان کرمان برگزار شد.

نمایش زنده عملیات دوران دفاع مقدس و حضور بیسیم چیها با استفاده از جلوههای ویژه، صدا و نور یکی از بخشهای جذاب این یادواره بود.

همچنین گروه سرود ناشنوایان کرمان قطعهای حماسی را اجرا کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

نمایشگاهی از انواع بیسیم و تجهیزات مخابراتی و ارتباطی نیز در محل خانه شهر کرمان برپا شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار