همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

خاطرات ۲۳ رزمنده نوجوان در کتاب‌ "آن بیست و سه نفر" در کرمان رونمایی می‌شود

این نوجوانان رزمنده که ۱۶ نفرشان از استان کرمان بودند برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی به کاخ صدام برده شدند تا به دنیا وانمود شود که دولت ایران کودکان را به زور به جنگ می‌فرستد.
کد خبر: ۱۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ - 23May 2014

خاطرات ۲۳ رزمنده نوجوان در کتاب‌

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، کتاب "آن بیست و سه نفر" برگزیده خاطرات 23 رزمنده نوجوان ایرانی است که در عملیات بیت المقدس به اسارت دشمن درآمدند. احمد یوسف زاده نویسنده این کتاب اهل فاریاب از توابع شهرستان کهنوج می باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در کرمان، درباره کتاب "آن بیست و سه نفر" گفت: 23 رزمنده نوجوان که 16 نفر از آنها از اهالی استان کرمان بودند برای تبلیغ علیه نظام به کاخ صدام برده شدند تا به دنیا وانمود شود که دولت ایران کودکان را به زور به جنگ میفرستد.

یوسف زاده افزود: صدام ملعون پس از دیدار با نوجوانان کرمانی میگوید تصمیم به آزاد کردن آنها دارد، اما شیر بچههای ایرانی وقتی متوجه نیرنگ دشمن میشوند ایستادگی میکنند و حاضر به بازگشت به ایران نمیشوند و بعثیها این جسارت نوجوانان ایرانی را با شکنجه در مخوفترین زندانهای عراق جبران میکنند.

وی با اشاره به شکنجههای وحشیانه و غیر انسانی بعثیها، گفت: 23 رزمنده نوجوان سپس دست به اعتصاب غذا میزنند ودر آستانه مرگ بالاخره دشمن آنها را از بغداد به اردوگاه اسرا میفرستد.

یوسف زاده اضافه کرد: من در زمان اسارت با کمترین امکانات و دور از چشم عراقیها داستان مینوشتم و دوستانم آنها را میخواندند و در حال حاضر نیز کتاب طنز "قصههای حسن هارونی" نوجوان رزمنده اهل اصفهان را در حال نگارش دارم.

مراسم رونمایی از کتاب "آن بیست و سه نفر" همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر روز 5 خرداد در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است احمد یوسف زاده نویسنده و آزاده 8 سال دفاع مقدس،  تاکنون 8 اثر در حوزه دفاع مقدس شامل، رنج سفر، لبخند در قفس، پلاک طیبه، 17 سالگیام، آتش افروز، آن 23 نفر و ترکین راز به چاپ رسانده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار