اطلاعیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان به مناسبت سوم خرداد

سوم خرداد حماسه جاویدان و ماندگار تاریخ پرافتخار ایران اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان طی اطلاعیه‌ای سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و تاکید کرد: سوم خرداد حماسه جاویدان و ماندگار تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ - 23May 2014

سوم خرداد حماسه جاویدان و ماندگار تاریخ پرافتخار ایران اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی اطلاعیهای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:
 
سوم خرداد سال 61 یادآور حماسه جاویدان وماندگار برای همیشه تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و نماد عزت و شرف این ملت بزرگ است. این رویداد بسی عظیم بود که آن عزیز سفر کرده، روح خدا خمینی(ره)، آن را لطف الهی عنوان کردند و فرمودند:"خرمشهر را خدا آزاد کرد" و خداوند ندای الله اکبر را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد. رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند:حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه ای بی نظیر در تاریخ جهان است.
 
وقتی پس از گذشت 32 سال، حماسه عظیم و تاریخی خرمشهر قهرمان را در ذهن مرور می کنیم، وقتی با پاهایی که روی کوچه و خیابان این شهر مقدس را بوسه می زدند یک قدم به عقب برمی گردیم؛ وقتی به گوش هایی که سال 61 شنونده صدای توپ و خمپاره بوده اند. نوای پیروزی رزمندگان را می شنویم. وقتی پهنای صورتمان از اشک شوق لبریز می شود، به این حقیقت می رسیم. انسان هایی صالح، با ایثار و مقاومت که جز در صدر اسلام، تاریخ نمونه آنها را ندیده است، با توکل به خدا قله های بلند پیروزی ، عرفان و ایثار را فتح کردند.
 
ای خرمشهر! که از التهاب هجران فرزندانت همیشه سرود غم می سرایی، تو حلاوت عاشقانه ترین گفتار فرزندان خمینی را در سینه داری. تو شهر ایثار و مقاومتی. خرمشهر دامنت از عطر لاله های پرپر معطر است. گرچه سال ها از قربانی فرزندانت می گذرد. اما هوایت معطر به عشق و ایمان و دلاوری یاران توست .وقتی به یادت قلم می زنیم، هیچ جمله ای در وصف تو نمی گنجد که تو را توصیف نماییم. اما هر سال سوم خرداد فریاد جهان آرا، بهنام محمدی،  شریف قنوتی و تمام ستاره های آسمان تو را از کوچه ها و خیابان هایت تو می شنویم و آزادیت را جشن می گیریم.
 
یاد تمام پرستوهای عاشقت بخیر که عاشقانه در آسمان تو پرواز به سوی خدا را، ترسیم کردند. سلامت باد ای شهر عشق، مقاومت و ایثار،  ای خونین شهر که از خون جوانان خرم گشتی. 
 
فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی خواهد ماند و اینک بر ماست به عنوان وارثان و حافظان این ارزش ها و آرمان های مقدس در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ ارزشمند در جامعه تلاش و همت نماییم ،تا نسل های آینده با ایثارگری های پیشکسوتان، جهاد را با آرمان ها و اهداف شهیدان و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان آشنا شوند و امروز با تاسی گرفتن از رهنمودهای پیامبر گونه  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله) و در جهت حفظ ارزش ها و آرمان های والای شهیدان آمادگی خود را اعلام میداریم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار