حسن نقاش‌زاده در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

هرگز از رفتن به جبهه پشیمان نیستم

یکی از جانبازان دفاع مقدس گفت: مردم تا ما را می بینند از ما می پرسند از وضعیت خود راضی هستید؟ پشیمان نیستید که به جبهه رفته اید؟ ما هرگز از کاری که کرده ایم پشیمان نیستیم؛ بلکه اگر دوباره جنگی صورت بگیرد در خط مقدم جبهه ها حضور داریم
کد خبر: ۱۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸ - 20May 2014

هرگز از رفتن به جبهه پشیمان نیستم

"حسن نقاش زاده" جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : در زمان خاصی کشور نیاز به دفاع  داشت و باید به هر قیمتی که شده بود دشمن را از خاک کشور خود دور می کردیم، نه پدر و مادر مهم بود نه جوانی. فرزند و همسر نیز دیگر در قبال خاک و ولایت معنی پیدا نمی کرد.

وی ادامه داد: تنها چیزی که مهم بود، فرمان امام(ره) و بیرون راندن دشمن بود و از آنجایی که یک ایرانی ذلت را نمی پذیرد و زیر بار زور و ستم نمی رود، ما هم نرفتیم و با دشمن مقابله کردیم.

این جانباز دفاع مقدس بیان کرد: هرگز کسی با ازدست دادن عزیزش خم به ابرو نمی آورد با اینکه خیلی سخت بود؛ اما در آن شرایط هدف چیز دیگری بود، یکی دانشجوی رشته دکتری و دیگری قهرمان کشتی کشوری، یکی کارگر ساده ساختمان و دیگری محصلی دبیرستانی، مهم نبود از کجا و چگونه فقط به جبهه می آمدند تا فرمایشات امامشان را اجرا کنند.

نقاش زاده اذعان کرد: اینکه جنگ به چه قیمتی، با چه هدفی و چگونه انجام شد، باید با بیان درست اتفاقات صورت گرفته به خوبی تشریح و به نسل جوان منتقل شود. تعدادی شهید، تعدادی اسیر و تعدادی نیز جانباز شدند بدون هیچ ادعا و درخواستی با اقتدار به آغوش میهن و خانواده برگشتند.

این جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: با گذشت زمان روز به روز وضعیت جسمانی جانبازان بدتر و بدتر شد به قدری که خیلی ها تاب و توان تحملشان تمام شد در خود سوختند اما هرگز چیزی به زبان نیاوردند و باز هم مردانه پای این نظام و انقلاب ایستادند.

نقاش زاده با اشاره به صبر جانبازان بعد از جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: صبر و تحمل امروز خود را مدیون روزهای سازنده دفاع مقدس می دانیم و با استفاده از تجربیات آن دوران با اینکه حدود 27 سال است که روی ویلچر نشسته ایم؛ اما با اتکا به حضرت ابوالفضل(س)  بر دردها فائق آمده ایم.

وی در خصوص سوال همیشگی مردم از جانبازان تصریح کرد: مردم تا ما را می بینند از ما می پرسند از وضعیت خود راضی هستید؟ پشیمان نیستید که به جبهه رفته اید؟ ما هرگز از کاری که کرده ایم پشیمان نیستیم؛ بلکه اگر دوباره جنگی صورت بگیرد در خط مقدم جبهه ها قرار خواهیم گرفت. ما برای بدست آوردن چیزی به جبهه نرفته ایم. مگر در جبهه نبرد کسی می داند که زنده می ماند یا می میرد.

نقاش زاده در پایان با درخواستی از جوانان گفت: من از نسل جوان می خواهم که منبع  قضاوت در مورد ما را شنیده های خود از دیگران قرار ندهند؛ بلکه با شنیدن از خود ما در مورد ما تصمیم بگیرند. تا زمانیکه با تمام ابعاد زندگی ما از نزدیک آشنا نشوند، نمی توانند در مورد ما قضاوت کنند. یک فرد 18 ساله از وقتیکه چشم باز کرده همه چیز در اختیارش بوده چگونه می تواند درک کند 27 سال روی ویلچر بودن و حسرت یکبار در آغوش گرفتن فرزند یعنی چه؟ یا چگونه می تواند بفهمد 1 سال روی تخت بیمارستان یکطرفه خوابیدن از زخم بستر به چه سختی سپری می شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار