اجرای 600 گروه سرود مساجد بر مزار شهدا

در افتتاحیه جشنواره مقاومت سرودی با عنوان مقاومت توسط یک گروه کر 200 نفره در حرم امام خمینی(ره) اجرا می شود و همزمان با آن بیش از 600 گروه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور، این سرود را بر مزار شهدا اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰ - 12August 2013

اجرای 600 گروه سرود مساجد بر مزار شهدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پیروز ارجمند عضو شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی مقاومت با اعلام این خبر گفت: جشنواره موسیقی مقاومت در چهار دوره قبلی خود در کرمانشاه برگزار می شد و امسال اولین دوره برگزاری آن در تهران است.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، باغ موزه دفاع مقدس، دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مرکز موسیقی حوزه هنری و انجمن موسیقی ایران، برگزار کننده این جشنواره هستند.

ارجمند بیان کرد: سالن های برج میلاد از روز 23 تا 26 مردادماه میزبان شرکت کنندگان در این جشنواره موسیقی هستند و مرکز موسیقی حوزه هنری جلسات پژوهشی و نقد و بررسی با حضور و سخنرانی کارشناسان و منتقدان موسیقی را برگزار می کند.
این موسیقیدان کشور با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره در قالب لوح فشرده صوتی و تصویری توسط حوزه هنری منتشر می شود، گفت: آثار برگزیده جشنواره موسیقی مقاومت در استودیو پژواک حوزه هنری ضبط می شود و طی مراسم خاصی رونمایی و در بازار عرضه می شوند. همچنین اجراهایی که طی روزهای برگزاری جشنواره در برج میلاد انجام می گیرد، نیز در قالب لوح فشرده منتشر می شوند.
ارجمند که یکی از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره مقاومت است، حمایت از آثار برگزیده را از اهداف جشنواره دانست و بیان داشت: معتقدم اختتامیه جشنواره به معنای پایان کار آن جشنواره نیست و آثار برگزیده بایستی منتشر کردند از این رو امسال دبیرخانه مرکزی جشنواره با عنوان کمیته صیانت از موسیقی مقاومت تشکیل شد که وظیفه برگزاری دوره های بعدی و سیاست گذاری آتی جشنواره را به عهده دارد.
وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی مقاومت در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود، ادامه داد: مراسم افتتاحیه صبح روز چهارشنبه 23 مردادماه همزمان با روز مقاومت اسلامی با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی برگزار و مراسم اختتامیه نیز روز 26 مردادماه مصادف با روز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.
ارجمند دلیل برگزاری جشنواره در استانهای ایلام، کرمانشاه و کرمان را این طور بیان کرد: جشنواره موسیقی مقاومت به بهانه ورود آزادگان از استان های ایلام و کرمانشاه در این دو منطقه برگزار گردید و استان کرمان هم که سابقه برگزاری جشنواره های موسیقی نواحی و خلیج فارس را در کارنامه خود دارد برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی نمود.

یادآور می شود؛ پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت از 23 تا 26 مردادماه در تهران و استان های کرمان، ایلام و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار