فیلمنامه‌ای «در میان ابرها» منتشر شد

کد خبر: ۱۹۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲ - 22October 2012
کتاب «در میان ابرها» فیلمنامه‌ای از مجموعه کتاب‌های روایت دیگر به قلم محمدرضا گوهری است و انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است.

در مقدمه ناشر کتاب آمده است:

اکنون بعد از گذشت آن روزها و فاصله گرفتن از دوران دفاع مقدس مجال لازم برای رویت کل مجموعه آن رویداد بزرگ و درک هرچه دقیق‌تر و روشن‌تر جزء به جزء آن حماسه عظیم فراهم آمده است و در گوشه و کنار کشور تلاش خلاق داستان نویسان جوان و نوقلمان با ذوق و هوشمندی مشاهده می‌شود که تعهد ، درک ، جستجو و تکنیک را باهم آمیخته‌اند تا درباره حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس آثار ارزشمند حول مضمون‌های مربوط به جنگ و دفاع مقدس خلق نمایند.

مجموعه «روایت دیگر» با ورود به حوزه داستان ، داستان کوتاه ، نمایشنامه ، فیلمنامه و نقد ادبی دفاع مقدس پنجره ای تازه در مقابل خوانندگان می گشاید تا نویسندگان جنگ دیده را در کنار نوقلمان و جوانان نویسنده امروزی قرار دهد و با همراه شدن با این داستان نویسان «جنگ ندیده و جنگ دیده» و ارج نهادن به شور و اشتیاق آفرینشگرانه آنها سهمی هرچند اندک در نشر داستانی و هنری حماسه های جاودانه دفاع مقدس را دارا باشد .

محمدرضا گوهری متولد 1349 در سبزوار است و فارغ التحصیل رشته سینما با گرایش فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تئاتر است . از او تاکنون فیلمنامه‌هایی چون نیمه گمشده ، یک تکه نان ، خیلی دور خیلی نزدیک ، اقلیما ، فرزند خاک ، درمیان ابرها ، بیداری رویاها ، و یک حبه قند به فیلم تبدیل شده است.

فیلم نامه « درمیان ابرها » در مرز بین ایران و عراق اکنون که جنگ خاتمه یافته شکل می‌گیرد . مسافرانی از دو کشور به قصد زیارت از کنار یکدیگر می گذرند و در این میان مالک نوجوان ایرانی عاشق نورا دختری عراقی می‌شود و اتفاقات بعدی بوجود می‌آید . این فیلمنامه توسط سیدروح الله حجازی کارگردانی شده است و بازیگرانی همچون الناز شاکردوست ، یونس غزالی ، رضا مختاری ، مالک حد پور سراج ، مهرداد ضیایی ، فرید کشکولی ، مهران امام بخش و امیر سفیری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در بخشی از فیلم نامه « در میان ابرها » می‌خوانیم :

باقر : حسون می‌گفت شب قراره بری کمک بهنام !

مالک : گفتم یکی دو شب برم ببینم چه خبره !

باقر : خطر داره مالک !

مالک : خطر چی ! ...

باقر : فیروز رو نمی‌بینی ... هنوز که هنوزه یک پاش اهوازه یک پاش تهران ... آخرم آن دست براش دست نمی‌شه که ... تازه شانس آورد زنده موند !

انتشارات امیرکبیر این کتاب را در 108 صفحه با قیمت 1350 تومان منتشر کرده است. علاقه مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره 33900751 تماس بگیرند.
نظر شما
پربیننده ها