اظهارات شهردار در جلسه انجمن شهر

کد خبر: ۲۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱ - 28January 2013

فساد در خاندان پهلوی از شاه گرفته تا پایین‌ترین سطح یک اداره به طور کاملا محسوس مشخص بود. علاوه بر آن بعد از انقلاب طی اسنادی که به دست آمد مشخص شد اوضاع آنقدر در رون دربار هم خراب بوده که در گزارش های پی در پی راجع به این موضوع صحبت شده است.

سند زیر نمونه جالبی است از یک ادعا: 

به: 323 تاریخ: 29/11/49

از: 20ه‍ 6 شماره: 98220/ 20 ه‍ 6

موضوع: اظهارات شهردار در جلسه انجمن شهر

در تاریخ 24/11/49 در جلسه انجمن شهر که در حزب ایران نوین تشکیل شده بود شهردار تهران اظهار داشت که من امروز ادعا می‌کنم که فساد و دزدی در شهرداری ریشه‌کن شده و قسم می‌خورم که دیگر در شهردار به هیچ وجه دزدی نمی‌شود و اگر دروغ بگویم فرزند پدرم نیستم و افزود که همکاران من از پیغمبر نیز پاک‌تر هستند که یکی از اعضاء انجمن در جواب شهردار گفت بگویید استغفرالله ولی شهردار بلافاصله جواب داد استغفرالله هم لازم ندارد و اضافه کرد مقامات امنیتی به من اطلاع داده‌اند که فقط صدی هشت کارمندان شهرداری ناسالم هستند که آنها هم مصدر کاری نمی‌باشند و بقیه هم صحیح‌العمل می‌باشند.

سپس اظهار داشت که من نامه رسمی به ساواک نوشته و خواسته‌ام که کلیه تلفنهای معاونین و قائم‌مقام‌ مرا کنترل کنند و آنها را تحت نظر بگیرند و همچنین با رئیس شهربانی نیز صحبت کرده‌‌ام که او هم در این مورد اقدام نماید و فعلاً تیمسار حریری از ساواک مأمور شهرداری شده که این قبیل کارها را انجام دهد.

نظریه شنبه: اظهارات شهردار در زمینه ریشه‌کن شدن فساد و دزدی در شهرداری پوچ و بی‌اساس و همه مردم به خوبی می‌دانند که دزدی و رشوه‌خواری تا چه اندازه در شهرداری ریشه دوانیده است ضمناً اظهارات شهردار در مورد اقدامات دستگاه امنیتی نسبت به کنترل تلفن معاونین و مأموریت سرتیپ حریری به مصلحت نبوده است.

نظریه چهارشنبه: مفاد گزارش به احتمال قوی صحیح بوده و اظهار نظر شنبه نیز مورد تأیید است.

در پرونده 33999 (غلامرضا نیک‌پی) بایگانی شود.

ملاحظه شد. 1/12 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار