زمردیان مطرح کرد

جایگاه روحانیت در دفاع مقدس ویژه و با اهمیت است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان گفت: در طول دوران دفاع مقدس قشرهای زیادی در صحنه‌های مختلف ایثارگری حاضر شدند اما در این بین جایگاه قشر روحانیت در عرصه دفاع مقدس ویژه است.
کد خبر: ۲۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ - 26May 2014

جایگاه روحانیت در دفاع مقدس ویژه و با اهمیت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، "محمد جواد زمردیان" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در مراسم رونمایی از دو کتاب "وارثان شاهد و شمع" و "سفیران نور" که در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره مملو از حضور و نقش آفرینی اقشار مختلف جامعه اسلامی است که در این میان نقش بانوان و روحانیت نقشی حماسی، ماندگار و تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: بانوان حماسه ساز ایران اسلامی که دلاورانه در پاسداشت شأن و هویت انسانی زن در جایگاه خانواده و اجتماع ممارست نمودند و به همگان نشان دادند منزلت زن مهم و ارزشمند است.

محمد جواد زمردیان هم چنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص روحانیت و نقش این قشر در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: روحانیت معظم سفیرانی هستند که همواره مشوق و راهنمای جامعه ما بودهاند.

وی در ادامه افزود: امروز دراین جمع به یاد حماسه آفرینی های 360 زن شهیده و 122روحانی وارسته گرد هم آمده ایم تا ضمن ارج نهادن به مقام شامخ ایشان از دو اثر پژوهشی "وارثان شاهد و شمع" و "سفیران نور" که گوشه ای از ابعاد و نقش بانوان و روحانیت متعهد و مبارز استان در دفاع مقدس میباشد رونمایی کنیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که در چاپ این دو اثر سهیم بودهاند، افزود: چاپ چنین کتاب هایی بسیار مناسب خواهد بود و باید زمینه ایجاد آثار دفاع مقدس بیش از گذشته فراهم گردد.

تاکنون 68 عنوان کتاب طی ده سال گذشته توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها