«انسان‌شناسی در ادبیات داستانی دفاع مقدس» منتشر می‌شود

کد خبر: ۲۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸ - 07February 2013
احمد شاکری، نویسنده از انتشار «انسان‌شناسی در ادبیات داستانی دفاع مقدس» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خبر داد.



به گزارش ساجد،احمد شاکری نویسنده گفت:‌ همراه با عده‌ای از دوستان در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه یک حوزه تمحض را تعریف کرده‌ایم که این حوزه تمحض در حقیقت یک گستره مطالعاتی در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این حوزه با تمرکز بر یک سری از عناوین جزئی‌تر در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس کتاب‌هایی را تألیف می‌کند که عنوان کلی این مجموعه کتاب‌ها جستاری در ادبیات داستانی دفاع مقدس است.

شاکری تصریح کرد: اولین مجله از این مجموعه کتاب‌ها با نام اصطلاح‌شناسی داستان دفاع مقدس منتشر شد و اینک جلد دوم که «انسان‌شناسی در ادبیات داستانی دفاع مقدس» نام دارد آماده انتشار است.

وی گفت: این اثر در واقع مجلد دوم «اصطلاح‌شناسی ادبیات دفاع مقدس»‌ است که در آن تلاش دارم تا از رهگذر آن به تفاوت نگاه به انسان در آموزه‌های دین اسلام و جهان غرب بپردازم.

وی افزود:‌ در این اثر که از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود، جایگاه انسان در داستان از منظر آموزه‌های فرهنگی ایران تبیین شده است.

این نویسنده هم‌چنین از انتشار «مجموعه نقد‌هایی بر آثار داستانی دفاع مقدس» از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این کتاب حدود 10 نقد بر داستان‌هایی هم‌چون «فال خون»‌اثر داود غفارزادگان و... منتشر می‌شود.
نظر شما
پربیننده ها