اجمالی/ سردار خضرایی:

نباید از نکات معرفتی دفاع مقدس غافل شد

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت گفت: مردم ما به دفاع مقدس علاقه‌مند هستند، اما ما از بیان نکات معرفتی دفاع مقدس غفلت کرده‌ایم و نتوانستیم معنای واقعی دفاع را برای جامعه بیان کنیم.
کد خبر: ۲۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ - 29May 2014

نباید از نکات معرفتی دفاع مقدس غافل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «جواد خضرایی» مدیرعامل باغموزه دفاع مقدس در سومین گردهمایی پیشکسوتان امداد، نجات و درمان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: بدترین نوع نمایش دفاع مقدس این است که آن را در قالب ابزار نشان دهیم، زیرا در هر جنگی ابزار وجود دارد، اما امروز نقش تحقیق و پژوهش بسیار پر رنگتر و با اهمیتتر از بیان میزان تسلیحات و موارد عِدّه و عُدّه صفر نظامی است.

وی با اشاره به آمار بالای تجهیزات نظامی رژیم بعث عراق گفت: زمانی که جنگ تحمیلی از سوی عراق آغاز شد، این کشور هزار و 500 دستگاه تانک داشت و به همین میزان هم در طول ۸ سال دفاع مقدس از دست داد و در پایان جنگ دارای پنج هزار و صد دستگاه بود و از نظر بالگرد و هواپیما نیز از چنین شرایطی برخوردار بود.

سردار خضرایی با تاکید بر اینکه معارف دفاع مقدس باید از طریق بیان آنچه در آن دوران اتفاق افتاده عنوان شود، ادامه داد: معارف دفاع مقدس اگر بازگو نشود هیچ سودی برای نسل آینده کشورمان که نیازمند داشتن روحیهای حماسی است، ندارد.

وی یادآور شد: ما در شرایطی هستیم که در طول دوران دفاع مقدس ۱۹۸ هزار نفر از بهترین فرزندان خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب فدا کردهایم، پس ما وظیفه داریم این جنگ تحمیلی را برای آیندگان به خوبی تعریف کنیم.

مدیرعامل باغموزه دفاع مقدس با انتقاد از اینکه هرگاه به مناسبتی میخواهیم دوران دفاع مقدس را بیان کنیم نمایشگاهی از ابزار و ادوات نظامی نشان میدهیم، تصریح کرد: مردم ما به دفاع مقدس علاقهمند هستند، اما ما از بیان نکات معرفتی دفاع مقدس غفلت کردهایم و نتوانستیم معنای واقعی دفاع را برای جامعه بیان کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار