حضور ۱۸۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی مهدویت در استان یزد

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان یزد از بهره‌مندی بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از دوره های آموزشی مهدویت خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 08June 2014

حضور ۱۸۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی مهدویت در استان یزد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، «محمود رستگاری» دبیر ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی استان یزد صبح امروز(یکشنبه) در جمع فعالان جشنهای نیمه شعبان استان با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در کشور با نظر مقام معظم رهبری و توسط تعدادی از شخصیتهای ارزشمند کشوری بنا نهاده شده است، گفت: این بنیاد از سال 91 و با حمایتهای آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و پشتیانی حجت الاسلام قرائتی تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل این بنیاد حمایت و هدایت از گروههای فعال در عرصه مهدویت به منظور ترویج فرهنگی مهدوی است.

رستگاری با اشاره به فعالیتهای این ستاد در حوزههای مختلف گفت: سیاستهای عرصه مهدویت استان از طریق تشکیل جلسه شورای راهبردی مهدویت استان تدویت و تصویب میشود.

وی از آموزش به عنوان یکی از فعالیتهای شاخص ستاد مهدویت استان یاد کرد و افزود: آموزشهای حوزه مهدویت در سه سطح تخصصی، نیمه تخصصی و آموزشهای عمومی یا همان آموزشهای کوتاه مدت از دو طریق حضوری و مجازی برگزار میشود.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی استان یزد با بیان اینکه در مجموع بیش از یک هزار و 800 نفر از آموزشهای این ستاد بهره مند شدهاند، اظهار داشت: از این تعداد 920 نفر در آموزشهای تخصصی و 925 نفر شامل اقشار، دانش آموزان و عموم مردم از آموزشهای عمومی بهرهمند شدند.

وی افزود: اجرای مسابقات کتابخوانی، اعزام کاروانها، انعکاس اخبار حوزه مهدویت در پورتال مهدویت کشور، ایجاد شبکههای حلقه معرفتی ویژه امام عصر(عج)، برپایی نمایشگاههای کتاب و... از دیگر فعالیتهای این ستاد میباشد.

رستگاری با اشاره به فعالیتهای خوب صورت گرفته در 9 ربیع و نیمه شعبان اظهار داشت: تشکیل این جلسات در راستای استمرار فعالیتهای انجام شده در حوزه مهدویت است.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته سعی شده برنامهها سمت و سوی معنوی پیدا کند، اضافه کرد: اجرای طرح بیعت با امام زمان(عج) در مساجد و ادارات یکی از برنامههایی بوده که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیتهای غرب در چند سال اخیر برای کمرنگ کردن و زیر سوال بردن اعتقادات مردم افزود: غرب به دنبال آن است تا با استفاده از گروههای تکفیری اصلی حی بدون امام عصر(عج) را زیر سوال ببرد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیتهای مهدوی استان یزد با اشاره به نامگذاری 5 الی 15 شعبان به عنوان دهه مهدویت گفت: در این دهه با توجه به عناوین روزهای آن برنامههای مختلفی از سوی دستگاههای استان تدارک دیده شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار