حجت‌الاسلام محمود اباذری در گفت و گو با دفاع مقدس

چگونه با امام زمان ارتباط برقرار کنیم

کارشناس عرصه مهدویت ضمن بررسی چگونگی برقراری راه‌های ارتباط با امام زمان(عج) گفت: رسیدن خدمت حضرت مهدی اگرچه توفیقی بسیار بزرگ است اما در دوران غیبت موضوعیت ندارد و آنچه که باید در این دوران به آن پرداخته شود تقرب به حضرت از مسیر تقوا و ترک گناه است.
کد خبر: ۲۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ - 10June 2014

چگونه با امام زمان ارتباط برقرار کنیم

خبرگزاری دفاع مقدس: مسئله مهمی که در دوران امامت حضرت مهدی(عج) رخ داد پدیده غیبت و دوری ایشان از نظرها بود که این مبحث در کلام اهل بیت(ع) و فرازهایی از آیات قرآنی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است و از آنجا که عصر غیبت در کلام معصومین(ع) در رابطه با مومنین و حفظ ایمان افراد با گزارههایی چون سختی، مشقت و مخاطرات همراه است، بر اهمیت تبیین مسئله و عدم انحراف در اعتقاد و عمل پیروان حضرت در این دوران می افزاید.

آنچه که در ادامه می خوانیم گفتو گویی است با حجتالاسلام "محمود اباذری" کارشناس مباحث مهدوی فارغ التحصیل از مرکز تخصصی مهدویت قم، که نزدیک به یک دهه مشغول به تدریس مباحث مهدوی در سطح حوزه دانشگاه می باشد و در این رابطه کتب و مقالات متعددی را تالیف کرده است.

لطفا مسئله غیبت را با استناد به آیات و روایات تبیین کنید؟

در این رابطه می توان به یکی از آثار مهمی که در همان دوران ابتدای غیبت کبری با نام «الغیبه» به واسطه مرحوم «نعمانی» از علمای بزرگ شیعه به رشته تحریر درآمد که در عراق زندگی می کرد و از شاگردان مرحوم کلینی بودند اشاره کرد.

ایشان وقتی می بینند مسئله غیبت امام زمان برای عده ای قابل هضم نیست و آنان را دچار شک و تردید نموده است این کتاب را می نویسد، و نکته ظریفی که ایشان در مقدمه این کتاب می آورد قابل تقدیر و ستودنی است که می فرماید: «نه تنها غیبت امام زمان نباید موجب شک و تردید در دلها شود بلکه باید موجب تقویت ایمان و ثبات قدم مسلمین شود چون شخص حضرت رسول و یک به یک ائمه اطهار مسئله غیبت را چندین قرن قبل از ولادت امام دوازدهم پیش بینی کرده و در واقع جامعه اسلامی را آماده این جریان کرده بودند» و از سختی و مشقت عصر غیبت کبری صحبت کرده بودند، پس بعد از تحقق آنچه که بزرگان دین پیش بینی کرده بودند بطور معمول باید ایمان افراد بیشتر شود ونه شک و تردید آنها!

 

نظر شما
پربیننده ها