همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با حضور ۳۰ اندیشمند خارجی برگزار می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: این همایش با حضور ۳۰ اندیشمند از ۱۵ کشور خارجی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 10June 2014

همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با حضور ۳۰ اندیشمند خارجی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالااسلام والمسلمین «پور سید آقایی» دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت، صبح امروز در نشست خبری این همایش، با اشاره به اهمیت مسئله مهدویت بهعنوان رمز هویت نظام اسلامی، از کلیه نهادهای علمی و پژوهشی و اجرایی مؤثر در برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای ارزنده همایش دکترین مهدویت ابراز کرد: اگر چه سطح دستاوردها با استانداردهایی که مد نظر است فاصله دارد، اما ارسال مقالات فاخر و عمیق پژوهشی و استفاده از آنها در مجلات و همچنین ارائه آنها بهصورت مجموعه مقالات به جامعه مخاطب، زمینه مناسبی را جهت احیای تفکر ناب مهدویت ایجاد کرده و مانع نشر عقاید کذب و انحرافی در سطح جامعه میشود.

دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت با بیان اینکه فراخوان مقالات در این همایشها با عناوین تخصصی در نظر گرفته شده است، افزود: در طول ۱۰ سالی که از برگزاری این همایشها میگذرد، بیش از ۷۰۰ اندیشمند حضور پیدا کرده و آثار ارزشمندی را به دبیرخانه دکترین مهدویت ارسال کردهاند.

آقایی در خصوص برنامههایی که این نهاد در جهت ارتقای سطح کیفی، پیش از برگزاری همایش اصلی در طول سال برگزار میکند، گفت: در این رابطه تاکنون با مراجع عظام تقلید، شخصیتهای علمی کشوری و لشکری، وزارتخانهها و نهادهای مختلف نشستهای مستمری برگزار کردهایم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری و نگرش راهبردی ایشان به آموزه مهدویت، فراخوان مقالات امسال با عنوان سبک زندگی و اخلاق زمینهساز برگزار شده است.

دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت در خصوص نحوه دعوت از میهمان خارجی گفت: در این همایش اندیشمندان خارجی با مکانسیم متفاوتی دعوت میشوند، بدین ترتیب که پس از ارسال مقالات و ارزیابی، صاحب آن اثری که بتواند به لحاظ محتوایی متمایز باشد را به همایش دکترین مهدویت دعوت میکنیم.

آقایی در پایان گفت: این همایش با حضور ۳۰ اندیشمند از ۱۵ کشور خارجی و اندیشمندان متخصص داخلی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه برگزار در سالن همایشهای صداوسیما برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار