مسئول بسیج سازندگی سپاه خراسان جنوبی خبر داد

اعزام ۱۰۰۰ دانشجو به مناطق محروم خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: هزار دانشجو در تابستان ۹۳ در قالب طرح هجرت به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ - 17June 2014

اعزام ۱۰۰۰ دانشجو به مناطق محروم خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، «محمد زهرایی» مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ستاد پشتیبانی اردوهای بسیج سازندگی خراسان جنوبی، اظهار کرد: هر فعالیتی که بسیج سازندگی انجام میدهد خروجی فرهنگی دارد و خودسازی، محرومیتزدایی و استفاده از تفکر جمعی از آثار مثبت فعالیتهای گروههای جهادی است.

وی افزود: هدف اصلی بسیج سازندگی اجرای پروژههای عامالمنفعه و زود بازده در نقاط دور افتاده و محروم است و در این راستا با تمامی دستگاههای اجرایی برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاهای محروم اعلام آمادگی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: از اولویتهای دیگر بسیج سازندگی آبرسانی به روستاها است که در توافقی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آبرسانی به روستاها به سازمان بسیج سازندگی استان واگذار شده است.

زهرایی افزود: تاکنون برای اجرای پروژهها با سازمان جهاد کشاورزی استان برای احداث قنوات و پیگیری آبرسانی همکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: شبکهسازی برای آموزش، توجیه عمومی مردم، ترغیب مردم به مباحث اقتصاد مقاومتی، خود اتکایی و خود باوری، ایجاد کارگاههای اقتصادی در دل روستاهای محروم از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تاکنون با نهادهای منابع طبیعی، ورزش و جوانان، نهاد کتابخانهها، بهزیستی، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید برای اجرای پروژهها همکاری داشتیم.

زهرایی افزود: توانستیم در اجرای پروژهها رضایت مردم را جلب کنیم و البته هیچ کار اجرایی بدون عیب و نقص نیست.

وی تصریح کرد: دستگاههایی که تمایل دارند با بسیج سازندگی در اجرای پروژههای کوچک و زود بازده همکاری کنند، هرچه سریعتر اعلام آمادگی کنند و البته هیچ اجباری در واگذاری پروژهها نیست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کمیتههای دانشگاهی برای اعزام دانشجویان در اردوهای جهادی سعی کنند، 100 درصد امکانات توسط دانشگاه مربوطه پوشش داده شود.

زهرایی افزود: فرمانداران در راستای اعزام گروههای جهادی محلات، مساجد و پایگاهها همکاری کنند و آموزش و پرورش مانند سالهای گذشته در اعزام گروههای جهادی همکاری کند.

وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 34 گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در نوروز 93 تعداد 8 گروه مهمان خارج از استان به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شدند و تمام تلاش ما در تعطیلات نوروزی اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم روستایی بود.

زهرایی گفت: در تابستان امسال تعداد یک هزار و 200 نفر در غالب نیروهای پایگاهی و محلات و تعداد یک هزار دانشجو به مناطق محروم اعزام میشوند.

وی افزود: در سال مالی 92 بسیج سازندگی پروژههای مشترک با دستگاههای مختلف از جمله مرمت و احیاء قنوات با جهاد کشاورزی را در دستور کار داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال برای نخستینبار نزدیک به 900 نفر به محرومیتزدایی و کار آموزش در روستاها مشغول بودند.

زهرایی گفت: مشخص کردن نحوه پشتیبانی ادارات و شناسایی عرصههای اعزام گروهها قبل از فرا رسیدن ایام تابستان، برگزاری ستادهای پشتیبانی شهرستانها قبل از اعزام گروههای جهادی مهمترین اقدام قبل از اعزام گروههای جهادی است.

وی بیان کرد: با توجه به فلسفه وجودی بسیج سازندگی که کمک به دولت است، این نهاد در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی همکاری خود را با سایر دستگاه ها اعلام میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار