مسئول تخریب قرارگاه کربلا:

پیکر شهید علی هاشمی در اکتشافات نفتی به دست آمد

وزارت نفت در سال ۸۱ برای انجام اکتشافات نفتی جدید در منطقه هور العظیم فعالیت‌هایی را آغاز می‌کند که در پی این فعالیت‌ها، پیکر شهید «علی هاشمی» کشف می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 27June 2014

پیکر شهید علی هاشمی در اکتشافات نفتی به دست آمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار علی پور مسئول تخریب قرارگاه کربلا و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) در اولین کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی که با عنوان «ناشناخته مثل هور» برگزار شد، گفت: برای پیشگری از نفوذ ارتش بعث عراق به جزایر شمالی و جنوبی مجنون، طرحی توسط علی هاشمی در حضور فرماندهانی همچون محسن رضایی، سید رحیم صفوی، احمد سیاف زاده و احمد غلامپور ارایه شد که با تأیید آن وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار داده شد چون باید با دست خالی این طرح را انجام می دادیم.

وی که در کنار شهید علی هاشمی در سنگر مقابله با متجاوزین بوده، درباره بینش و تدبیر این فرمانده سپاه اسلام، ادامه داد: براساس این طرح میبایست تمام راههای نفوذ به دژ شمالی جنوبی جزیره مجنون را منفجر میکردیم چون در غیر این صورت اگر بعثیها نفوذ میکردند خیلی از رزمندگان اسلام به محاصره میافتادند و تلفات سنگینی به نیروها وارد میشد.

سردار علی پور افزود: این وظیفه را باید در شرایطی انجام میدادیم که از مواد منفجره کافی برخوردار نبودیم به همین خاطر از «فروزنده» درخواست کردیم در «پارچین» خط تولید مواد منفجره مورد نیاز ما را راه اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: با دریافت مواد منفجره قسمتهایی از پَد شرقی و غربی را به فاصله ۸۰۰ ـ ۷۰۰ متر منفجر کردیم تا بدین شکل مانع از نفوذ دشمن شویم.

مسئول تخریب قرارگاه کربلا در ادامه درباره نحوه کشف پیکر شهید علی هاشمی نیز بیان داشت: در سال ۱۳۸۱ وزارت نفت مأموریت یافت در منطقه هور العظیم به منظور کشف مخازن جدید نفتی فعالیتهای اکتشافی خود را آغاز کند لذا بر اساس خطوط ترسیمی مقرر شد تا به فاصله ۴۰ متر به ۴۰ متر عملیات لرزه نگاری با استفاده از مواد منفجره انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه هور چون شاهد انجام عملیاتهایی از سوی رزمندگان بود، به همین خاطر از تمام افراد گروه خواستم به محض مشاهده لباس، پوتین یا هر شیء دیگری که متعلق به رزمندگان باشد، اطلاع دهند.

سردار علی پور عنوان کرد: در یکی از مناطق قرار بود خطوط اکتشافی در منطقه صفر مرزی کار خود را آغاز کند اما به دلیل اینکه در نقطه صفر مرزی نمیشد چنین کاری را انجام داد، این کار را ۲۰۰ متر به داخل مرز منتقل کردیم و همین انتقال باعث شد تا نقطه اکتشافی پشت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) قرار گیرد.

وی یاد آور شد: وقتی این محل تعیین شد، لحظه به لحظه کنترل میکردیم تا در صورت مشاهده اشیائی متعلق به رزمندگان اسلام، کار را برای کشف شهدای احتمالی دنبال کنیم.

مسئول تخریب سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: در همین فعالیتها اطلاع دادند پیکرهایی در منطقه از زیر خاک نمایان شدهاند که وقتی به محل مورد نظر رسیدم با تعدادی از پیکرهای شهدا مواجهه شدم و یک نوع احساسی در من به وجود آمد که شهید هاشمی باید یکی از این پیکرها باشد لذا برای شناسایی و انتقال پیکرها، به مسئولان تفحص در خوزستان اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: وقتی این پیکرها به عقب منتقل شدند، در شناساییهایی که صورت گرفت مشخص شد یکی از پیکرهای کشف شده، متعلق به سردار شهید علی هاشمی است.

سردار علی پور تأکید کرد: شهید علی هاشمی تا آخرین فشنگ با دشمن بعثی جنگید و در نهایت هم به شهادت رسید اما اینکه عنوان میکنند با خودرو به بالگرد عراقیها زده، دروغی بیش نیست.     

نظر شما
پربیننده ها