فرماندار سوسنگرد در دوران دفاع مقدس:

شهید علی هاشمی همچنان مظلوم است

شهید علی هاشمی همانگونه که در دفاع مقدس مظلوم بود، اکنون نیز مظلوم است چون وقتی کنگره‌ای در مقام این شهید والا مقام برگزار می‌شود و هیچ یک از مسئولان در آن شرکت نکردند، نشان می‌دهد شهید علی هاشمی همچنان مظلوم است.
کد خبر: ۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 27June 2014

شهید علی هاشمی همچنان مظلوم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، عبد الله طرقاوی فرماندار سوسنگرد در دوران دفاع مقدس نیز در اولین کنگره بزرگداشت شهید علی هاشمی که با عنوان« ناشناخته مثل هور» برگزار شد، گفت: با برگزاری چنین محافلی باید به دنبال این باشیم که با معرفی شهید علی هاشمی عنوان کنیم چگونه این شهید سپاه اسلام به چنان مرتبه ای رسید که در سن ۲۷ سالگی تمی تواند پایه گذار عملیات آبی ـ خاکی در دوران دفاع مقدس باشد و به عنوان نابغه اطلاعاتی شناخته شود.

وی ادامه داد: شهید علی هاشمی در محله فقیر نشین حصیر آباد و در خانواده ای معمولی به دنیا آمد و بزرگ شد که کسی او را نمی شناخت اما اکنون به الگویی ملی تبدیل شده به نحوی که نام او از خوزستان فراتر رفته و در اقصی نقاط کشور نام و یاد او دیده می شود.

طرقاوی با اشاره به اینکه کسانی که با خدا هستند، نام و یادشان در دل ها می ماند، افزود: باید با پرداختن به زوایای مختلف زندگانی این شهید بزرگوار، ابعاد مختلف آن را برای نسل امروز و فردا معرفی کنیم تا الگویی برای همگان شود. 

وی خاطر نشان کرد: زمانی که فرماندار سوسنگرد بودم چون سپاه سوسنگرد فرمانده نداشت، از علی هاشمی تقاضا کردم فرماندهی سپاه این شهر را بپذیرد که با خوش رویی آن را پذیرفت و طی مدتی که در این سمت بود چنان با مردم ارتباط برقرار کرد که سپاه سوسنگرد دارای یک تیپ شد و این در حالی بود که تا پیش از آمدن شهید هاشمی، نیروی کمی در سپاه سوسنگرد فعالیت داشتند.

فرماندار سوسنگرد در دوران دفاع مقدس بیان داشت: در واقع این هنر شهید هاشمی بود که توانست دل ها را جذب کند و از افرادی که فاقد سواد خواندن و نوشتن هم بودند، فرماندهانی بزرگ تربیت کند.

وی خاطر نشان کرد: هزاران نفر در دوران دفاع مقدس به جبهه ها اعزام شدند اما هیچ کدام از این عزیزان علی هاشمی نشدند؛ این همان موضوعی است که باید آن را بشکافیم تا علت آن را دریابیم.

طرقاوی عنوان کرد: شهید علی هاشمی در برابر هر کس که از قانون تخطی می کرد بدون هیچ واهمه ای می ایستاد اما در کنار این ویزگی، چهره ای مردمی هم داشت به نحوی که با پدر و مادر بچه های سوسنگرد در ارتباط بود و وضعیت فرزندانشان را پی گیری می کرد به همین خاطر همیشه تکیه گاهی برای مردم بود. 

فرماندار سوسنگرد در دوران دفاع مقدس یاد آور شد: شهید علی هاشمی انسانی مردم دار، مومن، مخلص و صادق بود. علاوه براین فرمانده ای مبدع و خلاق هم بود چون بواسطه همین نبوغ و خلاقیت اش توانستیم جزایر مجنون را حفظ کنیم و با تجربه عملیات خیبر که اولین عملیات آبی ـ خاکی سپاه بود، زمینه پیروزی در عملیات والفجر۸ فراهم شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار