فرمانده سپاه تهران بزرگ:

شیوه مدیریتی دوران دفاع مقدس باید به نسل‌های بعدی منتقل شود

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: در دوران دفاع مقدس مدیران ما با هزینه و زمان کم به موفقیت‌های بزرگی نایل آمدند؛ ولی این نوع مدیریت را نتوانستیم به نسل بعدی منتقل کنیم.
کد خبر: ۲۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ - 02July 2014

شیوه مدیریتی دوران دفاع مقدس باید به نسل‌های بعدی منتقل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «محسن کاظمینی» فرمانده سپاه تهران بزرگ عصر دیروز در همایش سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور که در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: مدیر جهادی هیچگاه به منابع خارجی و آنچه در توانش نیست فکر نمیکند، بلکه منابع موجود را با مدیریت خودش هزینه میکند تا بهرهوری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مدیران ما جابجا میشوند ولی موفقیت مدیران میتواند بهعنوان سندی برای الگوگیری نسل آینده باقی بماند؛ موضوعی که متأسفانه کمتر به آن توجه کردیم، افزود: یک مدیر جهادی تکیه بر علم و دانش دارد و با تأکید بر بهرهبرداری از دانش روز، به فکر استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود است.

سردار کاظمینی ادامه داد: مدیر جهادی اهل مشورت است، زیرا گاهی انسانها در یک مشورت به نتیجهای میرسند که به تنهایی ممکن نیست به آن دست یابند.

وی با اشاره به اینکه شاخصههای مدیریت جهادی در مدیران ۳۵ ساله نظام وجود دارد، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مدیران ما با هزینه و زمان کم به موفقیتهای بزرگی نایل آمدند؛ ولی این نوع مدیریت را نتوانستیم به نسل بعدی منتقل کنیم؛ در صورتی که باید این نوع مدیریتها را جزو مباحث ضروری نسلهای آینده قرار میدادیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: نکته دیگر، توجه به فرهنگ و روحیه بسیجی است که میتواند خمیر مایه خوبی برای مدیریت جهادی باشد؛ زیرا این عزیزان همواره با چنین روحیه و فرهنگی زندگی کردند و با آن در ارتباط بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار