طرح همگام بسیج با جهاد کشاورزی درشهرستان صحنه برگزار شد

طرح همگام بسیج با جهاد کشاورزی با هدف بهره مندی اعضای بسیج مهندسین شهرستان صحنه برگزار شد که این اعضا پس از فراگرفتن مهارت از طریق پایگاه‌های مقاومت آموزش‌های لازم را به کشاورزان ارایه می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 02July 2014

طرح همگام بسیج با جهاد کشاورزی درشهرستان صحنه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، «اسماعیل پرویزی فر» معاون زارعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه کشاورزی به عنوان یک فعالیت علمی به صورت تخصصی بر عهده مهندسان این عرصه است، اظهار داشت: تولید محصولات با کیفیت باید سرلوحه برنامههای تولیدکنندگان گنجانده شود، چراکه سرمایهگذاری برای تولید محصولات سالم و ارگانیک رو به افزایش است.

اسماعیل پرویزی فر با اشاره به اینکه در ده سال گذشته کل استان با کمبود آب مواجه شده است، بطوری که در اکثر نقاط استان دیگر رودخانه دائمی یافت نمی شود، تاکید کرد: توسعه کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم در شهرستان صحنه از مهمترین راهکارهای جلوگیری از فاجعه زیستی و تداوم تولید در بخش کشاورزی منطقه محسوب میشود.

وی افزود: متاسفانه سطح زیر کشت باغات و اراضی زراعی که وابسته به منابع آب زیرزمینی و سطحی بوده به صورت بی رویه و منابع آبی تشدید شده است که باید با یک برنامه ریزی دقیق مانع از هدر رفتن آب شویم.

پرویزی فر گفت: منابع آب به عنوان یک سرمایه با ارزش باید به صورت درست مصرف شود تا در آینده مشکلات کمبود آب شدید تر نشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار