مجموعه مقالات و خاطراتی از نهضت اسلامی با عنوان "امام خمینی رهبر اصول و اهداف"

کتاب "امام خمینی رهبر اصول و اهداف" مجموعه مقالات و خاطراتی از نهضت اسلامی در بیست و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام (ره) است که در 102 صفحه به قلم ظفر بنگاش و عفیف خان نوشته شده است و توسط ابوالفضل زرنیخی ترجمه شده است.
کد خبر: ۲۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ - 13July 2014

مجموعه مقالات و خاطراتی از نهضت اسلامی با عنوان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در تاریخ معاصر نهضت های فراوانی بوده اند که برای ایجاد تغییر در جوامع خود سعی داشته اند با تاسی از سیره رسول مکرم اسلام مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی را بنا نهند. این الگویی است که مسلمانان در طول تاریخ و امام خمینی در قرن اخیر دنبال کرده اند.

از این رو پرداختن به رهبری نظام سیاسی – اسلامی امام خمینی (س) در هدایت انقلاب اسلامی ایران که می تواند درسهای آموزنده ای در اختیار نهضت جهانی اسلام قرار دهد اهمیت می یابد.

کتاب "امام خمینی رهبر اصول و اهداف " متشکل از مجموعه مقالات و مطالب ارزنده ای در خصوص اندیشه  و آثارنهضت امام خمینی است که به کوشش ظفر بنگاش و محمدالعاصی و جمعی از نویسندگان متعهد به مناسبت بیست و یکمین سالگشت عروج ملکوتی ایشان به زبان انگلیسی تدوین و توسط موسسه اندیشه اسلامی معاصر در کانادا به زیور طبع آراسته شده است. این کتاب هر چند یک اثر آکادمیک نیست، اما کوششی است تا ضمن بیان جنبه هایی از شخصیت امام در قالب مقاله و بعضا خاطره و گزارش نگاهی گذرا به زندگی پربار و پرحادثه ایشان بیاندازد.

ترجمه اثرفوق – با اندکی تلخیص – با توجه به اینکه شیوه رهبری امام خمینی و نقش خردمندانه ایشان در نهضت اسلامی ایران را از نگاه برخی نویسندگان خارجی مورد بررسی قرار می دهد اهمیت دو چندان پیدا می کند.

در بخشی از کتاب میخوانیم:

منافقین به هیچ اصل و ارزشی معتقد نیستند و به سمت جناحی که قدرت را در دست دراد کشیده می شوند، بدون توجه به اینکه به کارگیری آن قدرت قانونمند و اخلاقی است یا نه و چون به اصولی پایبند نیستند، وقتی اوضاع به هم می ریزد می توان انتظار داشت هدف را رها کنند. بنابراین نمی توان به آنها اعتماد داشت که پرچم عدالت اجتماعی اسلام را به دست گیرند زیرا تحقق آن مستلزم مجاهدت، ایثار و هزینه است. آن ها فاسد و آلوده هستند و هر تلاش اسلامی برای ایجاد تغییرات پایدار را آلوده و سرانجام بی نتیجه می گذارند.

کتاب "امام خمینی رهبر اصول و اهداف" در 102 صفحه به قلم ظفر بنگاش و عفیف خان نوشته شده است و توسط ابوالفضل زرنیخی ترجمه شده است.  علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به موسسه چاپ و نشر عروج (وابسته به موسسه چاپ و نشر آثار امام خمینی (س)) به نشانی: خیابان انقلاب، بین 12 فروردین و فخر رازی، فروشگاه مرکزی و یا با شماره 66955737- 55203801- 66404873 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار