گفت و گو با نویسندگان دفاع مقدس؛

دفاع مقدس پُر از سوژه برای جذب مخاطب است

این نویسنده دفاع مقدس گفت: روحیه بالای رزمندگان در معرکه های سخت جنگ نشان از شوخ طبعی آنان داشت که یکی از موضوعات جذاب برای نویسندگان می باشد.
کد خبر: ۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ - 19October 2013

دفاع مقدس پُر از سوژه برای جذب مخاطب است

داوود امیریان نویسنده ی دفاع مقدس در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس موقعیت های بسیاری را در اختیار نویسنده قرارمی دهد تا به راحتی بتواند با زبانی ساده سخن بگوید و مخاطب را جذب کند.

امیریان یکی از موضوعات جالب در دفاع مقدس را پرداختن به شوخ طبعی های رزمندگان دانست و تصریح کرد: جنگ به خودی خود خشونت و بدبختی است؛ اما روحیه بالای رزمندگان در معرکه های سخت جنگ نشان از شوخ طبعی آنان داشت که یکی از موضوعات جذاب برای نویسندگان می باشد.

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی نگارش در حوزه جنگ، جمع آوری کتاب های دفاع مقدس می باشد، افزود: این مساله باعث کنار هم قرار گرفتن این مجموعه ها شده و بدین ترتیب کارهای تاثیرگذار و قوی تری در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت چشم گیر در حوزه کتاب دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید با عزمی راسخ تلاش کنیم، ارزش های دفاع مقدس و رازهای پنهان آن با بیانی صحیح و جذاب در اختیار نسل جوان کشور گذاشته تا با حقایق جنگ به شکل درست آشنا شوند.

گفتنی است "آخرین گلوله صیاد" (زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی)، "فرزندان ایرانیم"، "رفاقت به سبک تانک" و "دوستان خدا حافظی نمی کنند"، "داستان بهنام" (زندگینامه شهید بهنام محمدی)، "داستان مریم" (زندگینامه داستانی شهید مریم فرهانیان)، "تولد یک پروانه" و "جام جهانی در جوادیه" از معروفترین آثار داستانی وی است که تاکنون چهار دوره جایزه کتاب سال، ادبیات دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دهها جایزه دیگر را کسب کرده است.

نظر شما
پربیننده ها