در نشست خبری سریال «حوالی ماه» مطرح شد؛

«حوالی ماه» اشاعه تفکر بسیجی است/ اصلاح نگاه جامعه به بسیج و بسیجیان

سریال تلویزیونی «حوالی ماه» که به‌زودی از یکی از شبکه‌های سراسری سیما پخش خواهد شد، فرصتی برای تبلیغ فعالیت‌ها و ماموریت‌های اخلاقی و تربیتی بسیج فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 03May 2017
«حوالی ماه» اشاعه تفکر بسیجی است/ اصلاح نگاه جامعه به بسیج و بسیجیان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سریال «حوالی ماه» با حضور «محمدمهدی حسن‌زاده» مدیر موسسه فرهنگی هنری نبأ، «سجاد شهریاری» کارگردان، «‌صادق شمسایی» تهیه کننده و نویسنده طرح و «مهدی اصغری» فیلمنامه نویس، عصر دیروز به میزبانی موسسه فرهنگی هنری «نبأ» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدمهدی حسن‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها به روی هنر و اهمیت آن تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: از نیمه سال ۹۵ موسسه نبا به فکر افتاد با همکاری جوانان خوش فکر و متعهد کارهای هنری خوبی تولید کند که نمونه بارز این خواسته را سال گذشته در اولین دوره جشنواره «نبأ» شاهد بودیم. همچنین این موسسه در نظر دارد سریالی ۱۴ قسمتی با عنوان حوالی ماه تولید کند. این سریال را «سجاد شهریاری» کارگردانی خواهد کرد. در ضمن نگارش فیلمنامه این مجموعه را «صادق شمسائی» بر عهده دارد. قرار است این مجموعه در هفته بسیج از یکی از شبکه‌های سراسری سیما روی آنتن رود.

وی درباره نگاه تازه این سریال گفت: در حوزه کارهای نمایشی یکی از شیوه‌هایی که در جذب مخاطب موفق است، زبان طنز است ما نیز سعی کردیم از این خصیصه استفاده کنیم تا هم جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم هم اینکه پیام‌مان بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مدیر موسسه نبأ در ادامه توضیح داد: ما نمی‌خواستیم در این مجموعه تنها یک قشر بخصوص را مخاطب قرار دهیم، بلکه دید ما همه جامعه بود چون باور داریم بسیج، فرهنگی است که می‌تواند در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.

صادق شمسایی تهیه‌کننده و نویسنده طرح، هدف از ساخت این کار را نشان دادن ابعاد مختلف زندگی یک بسیجی دانست و گفت: چیزی که برای ما به عنوان یکی از مسائل فیلمنامه اهمیت دارد، نشان دادن کارهای تربیتی بر روی نوجوانان و بحث کمک به محرومیت‌زدایی بسیج است. وی همچنین زمان پخش هر قسمت را 40 تا 45 دقیقه عنوان کرد و گفت: موسسه نبأ به ما پیشنهاد کرد فیلمنامه‌ای بنویسم که در آن چهره بسیجی به درستی معرفی شده باشد و نام این سریال فعلاً‌ قطعی نیست و ممکن است بر اساس بازنویسی فیلمنامه تغییر کند.

صادق شهریاری کارگردان سریال حوالی ماه در ادامه این نشست گفت: یکی از دغدغه‌های من نشان دادن چهره واقعی بسیج به مردم است تا تصور نادرست مردم اصلاح شود. این سریال در شمال شرق تهران جلوی دوربین خواهد رفت اما بخش‌هایی از آن نیز در خارج از تهران تصویربرداری خواهد شد.

این کارگردان در پایان افزود: عده‌ای متصور هستند اثری که محوریت آن را بسیجیان بر عهده دارند، حتما باید کاری نظامی باشد، این باور کاملا اشتباه است چون بسیج در تمامی عرصه‌های کشور ما پیشتاز است، برای مثال در حوزه‌های علمی شاهدیم که جوانان علاقمند بسیجی پیشتازی می‌کنند. وقتی کارگردانی سریال حوالی ماه را قبول کردم مطمئن باشید که به پیام آن نیز باور دارم البته این اولین تجربه کاری من نیست اما امیدوارم در آینده کارهای دیگری را با محوریت بسیج کارگردانی کنم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار