راش‌های تدوین‌نشده شهید آوینی در جشنواره مقاومت رونمایی می‌شود

کارگردان فیلم مستند «سید صالح» از تدوین مجموعه ای ۲۵ قسمتی از راش‌های تدوین نشده فیلم‌های شهید مرتضی آوینی و رونمایی از این مستند در سیزدهین جشنواره فیلم مقاومت خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ - 20August 2014

راش‌های تدوین‌نشده شهید آوینی در جشنواره مقاومت رونمایی می‌شود

به گزارش حوزه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "امیرسبحان جعفری" کارگردان فیلم مستند «سید صالح» از تدوین مجموعه ای ۲۵ قسمتی از راشهای تدوین نشده فیلمهای شهید مرتضی آوینی و رونمایی از این مستند در سیزدهین جشنواره فیلم مقاومت خبر داد.

وی در ادامه درباره ساخت این فیلم مستند و بیان دیدگاه شهید آوینی درباره مقاومت تصریح کرد: از نگاه شهید آوینی به تصویر کشیدن پیروزی زیبا است اما ارتقای روح انسانی در حوزه دین و جهاد فی سبیل الله و اسلام ناب محمدی برای این شهید اهل قلم اهمیت بسزایی داشته است، از همین رو شهید آوینی بیش از اینکه در عملیات ها به پیروزی بیندیشد به مقاومت ها نگاه ویژه ای دارد. از نظر شهید آوینی در شکست های ظاهری یا عدم الفتح ها هم نوعی پیروزی وجود دارد.

این مستندساز درباره ساخت این مجموعه مستند گفت: «سید صالح » مجموعه ای ۲۵ قسمتی است که قسمت چهارم این مجموعه با عنوان «آن» در بخش مسابقه جشنواره امسال قرار گرفته است.

وی افزود: این فیلم مستند از کنار هم قرار گرفتن راش هایی است که حدود بیست سال پیش شهید مرتضی آوینی در سفری که به خرمشهر داشت که در این سفر یک مجموعه ۵ قسمتی با عنوان «شهری در آسمان »شد، ساخت اما هیچگاه تدوین نشد.

این کارگردان ادامه داد: تدوین مجموعه این راش ها را سه سال پیش در دست گرفتم که چهار قسمت اول آن به فتح خرمشهر و مقاومت مردم این شهر می پردازد و ۲۱ قسمت دیگر آن به سفر دوم شهید آوینی به عملیات والفجر یک و والفجر مقدماتی در منطقه فکه اختصاص دارد که این عملیات در اذهان عمومی به عنوان عدم الفتح نام برده می شود.

جعفری در پایان به نگاه شهید آوینی در فیلم های خود اشاره کرد و گفت: شهید آوینی در مضامین فیلم های خود به دنبال مقاومت، ارزشها و قابلیت های انسانی بود. در این بخش از مستند که در جشنواره فیلم مقاومت نشان داده می شود به سقوط خرمشهر و مقاومت ۴۵ روزه در سال ۵۹ می پردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار