انارکی محمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

احتکار دشمن تراز اول اقتصاد کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی کشور گفت: در شرایط ملتهب بازار کنونی برخی از سودجویان درصدد هستند کالاهای اساسی مردم را احتکار و از این طریق سودهای کلان دریافت کنند.
کد خبر: ۳۰۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 06September 2018

احتکار دشمن تراز اول اقتصاد کشوراحمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم اظهار داشت: شرایط اقتصاد جامعه بر اساس آنچه که مردم خودشان رقم می‌زنند شکل می‌گیرد، به عنوان مثال یکی از موضوعات خطرناک که امروز مطرح است، مسئله احتکار است.

وی در ادامه افزود: مردم با توجه به آنچه که دشمن در مسئله تحریم‌ها برای کشورمان برنامه‌ریزی کرده است باید با تدابیر و تفکر بیشتری عمل کنند. اینکه برخی از مردم از شرایط تحریم به نفع خود استفاده می‌کنند شرعا و عرفا صحیح نیست.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از کسبه از نوسانات اقتصادی بازار سوء‌استفاده کرده و به احتکار کالاهای اساسی کشور پرداخته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بر این باورند که کشورهای مانند چین، ژاپن و یا حتی کشور هند امروز با سرانه‌های اقتصادی خوبی روبه رو هستند، اما باید گفت که این سرانه بالای اقتصادی در نتیجه همکاری و همدلی مردم این کشورها حاصل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس یادآور شد: البته فراموش نشود که برخی از دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی نیز در ایجاد این شرایط نابسامان اقتصادی تاثیرگذار بوده‌اند، به نحوی که ما شاهد هستیم خودرو‌هایی که با ارز دولتی 3900 و بعضا 4200 تومان تولید شده است، متاسفانه با نرخ ارز امروز بازار قیمت‌گذاری می‌شوند، این موضوع تنها در بخش صنعت و خودرو خلاصه نمی‌شود ما امروز شاهد احتکار در کالاهای بهداشتی هم هستیم و این نشان می‌دهد که تمام بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی در آشفتگی بازار تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف بانک‌ها در شرایط اقتصادی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت نیز فرمودند، بانک‌ها امروز به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند و این یک آسیب برای بخش اقتصاد کشور خواهد بود، اینکه بانک‌های ما بخواهند با سپرده‌های مردم کارهای اقتصادی کلان کنند خارج از اصول بانکداری جهانی نیست، اما اینکه بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم بر اساس چارچوب‌های بانکداری جهانی عمل کنند، شرط است.

انارکی محمدی با اشاره به سوء‌استفاده از نوسانات ارزی و طلا تصریح کرد: ما از دولت خواستاریم با کسانیکه از نوسانات بازار بهره‌برداری می‌کنند مقابله کنند؛ چراکه برخی از صاحبان قدرت گاها شرایط نامناسب اقتصادی بازار را به وجود می‌آورند، به عنوان مثال ایجاد یک حباب در بازار می‌تواند مبالغ هنگفتی را به جیب برخی‌ها ریخته و در مقابل جیب برخی‌ها را خالی کند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت: برای آنکه بتوانیم یک اقتصاد سالم داشته باشیم نیازمند همکاری و همدلی از سطح دولت و مردم و بلعکس، همراه با یک شفافیت و نظارت قاطع هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار