گزارش «دفاع پرس» از شرایط مرزهای غربی در روزهای منتهی به اربعین؛

سیل زائران اربعین در پایانه‌های مرزی

حضور مردم در مرزهای سه گانه غرب کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین چشمگیر است و واحدهای خدماتی و امنیتی در حال خدمت رسانی به زوار اما با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته برخی از مشکلات همچنان در پایانه‌های مرزی مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۳۱۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ - 27October 2018

از وعده های مسئولان تا مشکلات زائرانی که همچنان پابرجاستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پایانه‌های مرزی مشترک کشورمان با عراق این روزها مملو از زائرانی است که از هر نقطه خود را برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین حسینی آماده می کنند. این درحالیست که کاروان های زیادی ازکشورهای پاکستان،افغانستان و آذربایجان نیز از طریق پایانه‌های مرزی کشورمان خود را به کشور عراق می‌رسانند.

 باتوجه به برگزاری پرشور مردم ایران در سال های گذشته و  در پیاده روی اربعین و با وجود کمک‌های بی‌شمار مردمی در احداث مواکب در مرزها و خدمات رسانی به زائران اما همچنان رسیدگی به زائران حسینی در وضعیت مطلوبی  که توقع می رود باشد نیست و زائران از این موضوع گلایه‌ دارند.

 گویا نبود توقف گاه‌های مناسب با امکانات لازم برای استراحت، بار ترافیکی در مبادی پایانه‌های مرزی، ازدحام بیش از حد و شکل گیری صف‌های طویل کنترل پاسپورت تنها بخشی از مشکلات این روزهای زائران است. هرچند نباید از زحمات شبانه روزی مسئولان و متولیان امر غافل شد.

یکی از زائران با گلایه از وضعیت نامناسب برخی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی درمرز مهران گفت: برای نماز صبح در یکی از توقفگاه ها ایستادیم که متاسفانه آب نداشت و زائران با مشکل گرفتن وضو مواجه شدند. چنین وضعیتی در مرزهای جنوبی هم به چشم می خورد. که با توجه به پیگیری مسئولان درجهت برطرف کردن مشکلات، امیدواریم که به به این قضیه نیز توجه کنند.

مدتی پیش یکی از مسئولین عنوان کرده بود، آمادگی خدمات رسانی به 10 میلیون زائر در پایانه های مرزی وجود دارد، که با توجه به سیل مشتاقان و زائران ابا عبدالله الحسین (ع) رسیدگی بهتر برای راه پیمایی شکوهمند خواست همه مردم و ارادتمند به اهل البیت است.

 طی روزهای اخیر و با ثبت نام چندصد هزاری زائران برای دریافت ارز دولتی و تحویل دینار در کشور عراق، این حجم از درخواست دردسرهای فراوانی برای زائران در این کشور به وجود آورده که از جمله آن می‌توان به دایر نبودن شعبات در محل‌های معرفی شده و ایجاد صف‌های طولانی دریافت ارز اشاره کرد که نیاز هست به  این موضوع هم مرتفع شود.

با توجه به اینکه این راه پیمایی عظیم و گسترده مردمی در ایام اربعین،انعکاس رسانه ای زیادی در دنیا دارد، انتظار می رود متولیان امر و مسئولان ذیربط به این موضوع با حساسیت زیادی بنگرند، بدون شک حسن نیت دست اندرکاران و مسئولان در این موضوع مهم برکسی پوشیده نیست امابا این حال همچنان با آن استانداردهای لازم برای برطرف کردن مشکلات مردم پرشور و مشتاق در مرزها فاصله زیادی داریم.

با توجه به تجربیاتی که هر سال در ایام اربعین حسینی به دست می آید و حضو فعال همه اقشار جامعه از پیر و جوان تا کودک و خردسال و نیاز به تدابیر لازم برای  رفاه این عزیزان، انتظار می رود برنامه ای مدون و اصولی برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش بزرگ و تاثیرگذار ازسوی مسئولان لحاظ شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار