سردار حصاری:

شیوه‌های سنتی به‌تنهایی جوابگوی انتقال ادبیات دفاع مقدس نیست

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: شیوه‌های سنتی به‌تنهایی جوابگوی انتقال ادبیات دفاع مقدس نیست و باید از زبان فرهنگ و هنر نیز کمک بگیریم.
کد خبر: ۳۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ - 28October 2018

شیوه‌های سنتی به‌تنهایی جوابگوی انتقال ادبیات دفاع مقدس نیستبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، سردار فرهنگ مستعد حصاری بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان شعر دفاع مقدس «حبیب»، جایزه ادبی یوسف و جشنواره یاران شیدایی در اردبیل اظهار داشت: صبر و استقامت رزمندگان اسلام در برابر قدرت‌های برتر پیروزی دفاع مقدس را رقم زد و اگر این تلاش‌ها نبود هم‌اکنون این امنیت و اقتدار نیز وجود نداشت.

وی بیان کرد: دشمنان علی‌رغم این‌که می‌دانند مفاهیم دفاع مقدس تا چه‌اندازه بین ملت ایران اسلامی اهمیت دارد درصدد هستند که این ارزش و آرمان‌ها را نابود کنند که در این زمینه شیوه‌های سنتی به‌تنهایی جوابگوی انتقال ادبیات دفاع مقدس نیست و باید از زبان فرهنگ و هنر نیز کمک بگیریم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: محتوای دفاع مقدس باید به نسل جوان و امروزی انتقال یابد تا بتوانیم نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به یأس و ناامیدی تبدیل کنیم و این مسئله با پرداخت به فلسفه نهضت عاشورا شدنی است چرا که دفاع مقدس ادامه راه نهضت عاشورا است.

مستعدحصاری تصریح کرد: از ظرفیت‌های موجود همگام با بهره‌گیری از هنرهای هفت‌گانه برای فرهنگ‌سازی در امر محتوای دفاع مقدس باید بهره بگیریم تا بتوانیم خروجی مدنظر را که نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان است به منصه ظهور بگذاریم.

محتوای دفاع مقدس به نسل امروزی انتقال داده شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: پرداخت به حوزه فرهنگی برای تکمیل کردن محتوای دفاع مقدس یک اولویت اساسی است که باید با استفاده از زبان فرهنگ و هنر به این مهم پرداخته شود.

علی واحد اظهار کرد: فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت باید در جامعه به‌شکل همه‌جانبه ترویج شود چرا که اصل و ریشه انقلاب به این مهم مربوط است و اگر هم‌اکنون با امنیت و اقتدار مثال‌زدنی در کشور زندگی می‌کنیم در سایه خون شهدایی رقم خورده که هشت سال دفاع مقدس آرمانی جنگیده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: اگر ترویج محتوای دفاع مقدس به‌شکل مناسب انجام داده نشود و کمبود و خلأهایی در آن باقی بماند آن‌گاه نمی‌توانیم خروجی و دستاورد مطلوب و مورد انتظارمان را به‌دست آوریم که این مسئله به‌نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

واحد تصریح کرد: دستیابی به آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس زمانی محقق می‌شود که محتوای دفاع مقدس کامل شود و این مسئله بسیار مهم نیازمند ترویج و فرهنگ‌سازی است که امیدواریم تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای در این زمینه حاکم باشد تا بتوانیم به این مهم در جامعه برسیم.

وی اظهار کرد: در این همایش 264 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که 46 به‌عنوان آثار برگزیده این جشنواره انتخاب شدند و نفرات برتر جشنواره‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس به مرحله کشوری راه می‌یابند که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار