نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نیروهای مسلح باید فکر تعرض را هم از دشمن بگیرند/ اجر شهدای رزمایش بالاتر از شهدای جنگ است

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» با اشاره به اینکه امروز اگر نیرو‌های مسلح جامعه دچار کوچک‌ترین ضعف و سستی بشوند دشمن هیچ مهلتی نمی‌دهد، گفت: آن چیزی که مهم است این است که فکر تعرض را از دشمن بگیرند.
کد خبر: ۳۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 10November 2018

باید فکر تعرض به کشور را از دشمن گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، امروز (شنبه) در دیدار با فرمانده نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح و عموما ارتش جمهوری اسلامی ایران، کلمه طیبه هستند.

وی با اشاره به پیوستن نیروی هوایی ارتش به جریان انقلاب، افزود: از آن‌جایی که سیستم حکومتی طاغوت مورد پشتیبانی غرب و حتی شرق بود و در شرایطی که آینده انقلاب مبهم بود و فردای آن مشخص نبود، نیروی هوایی در یک واقعه برد و باختی ورود پیدا کرد که اگر جز آنچه که واقع شد، می‌شد، همه هستی‌شان را از دست می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان‌ این‌که این ریسک جز با اراده و ایمان قوی ممکن نیست، عنوان کرد: از آن زمان که ۴۰ سال می‌گذرد، این نیرو پای حرف توحیدی خودش ایستاده است.

جلوی فکر تعرض دشمن باید گرفته شود

حجت‌الاسلام عبادی متذکر شد: خطرناک‌ترین صحنه‌های تهاجمی مربوط به صحنه‌های هوایی است و این تهاجمات به حالتی است که دفعی است.

وی خاطرنشان کرد: با شرایط دنیای امروز، چون مسائل لحظه‌ای است، ایجاب می‌کند نیرو‌های مسلح با کمال هوشیاری و بیداری، در حال رصد باشند تا نسبت به هرگونه فکر و خیال تعرض آماده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که امروز اگر نیرو‌های مسلح جامعه دچار کوچک‌ترین ضعف و سستی شوند، دشمن هیچ مهلتی نمی‌دهد، گفت: آن چیزی که مهم است، این است که فکر تعرض را از دشمن بگیرند.

مذاکرات و شرط و شروط دشمن به‌خاطر ترس است

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه دشمن همواره تشر می‌زند، شرط می‌گذارد و از مذاکره بحث می‌کند، تاکید کرد: مذاکرات تزویر و مکر است و اینکه دشمن شرط و شروط می‌گذارد، علتش این است که دشمن می‌ترسد و جز این نمی‌تواند باشد.

نماینده ولی فقیه در  استان خراسان جنوبی اعلام کرد: روزی که جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد اگر بقیه کشور‌های اسلامی با هر هدفی که هستند نیروی مسلح مقتدر را تشکیل می‌دادند، این همه کشور‌های اسلامی مورد تعرض قرار نمی‌گرفتند و آن‌ها این حکم قرآن را نادیده گرفتند و آسیب آن را هم می‌بینند.

اجر شهدای رزمایش بالاتر از شهدای جنگ است

حجت‌الاسلام عبادی درخصوص رزمایش‌ها، بیان داشت: ممکن است افرادی در این رزمایش‌ها آسیب ببینند و یا شهید شوند، اما در روایات آمده است این افراد ارزش‌شان از شهدایی که در صحنه نبرد با دشمن به شهادت می‌رسند بیشتر است و علت این است که با انجام رزمایش مقتدرانه، خیال درگیری از دشمن گرفته می‌شود.

وی خطاب به نیرو‌های مسلح عنوان کرد: شما در ثواب همه آن‌چه در جامعه اعم از کار، کشاورزی، صنعت و... که در سایه امنیت می‌گذرد شریک هستید که البته خودسازی و قصد قربت و انگیزه شرایط اولیه برای انجام وظیفه است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هرکاری که وظیفه شناخته شد و قربة‌الی‌الله بود، آن کار عبادت است؛ همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند: «افضل عبادات و اوجب واجبات، حفظ نظام حق و عدل است» و شما کارتان همین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار