توسط مدیرکل بنیاد شهید مازندران؛

برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در مازندران تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را در مازندران تشریح کرد.
کد خبر: ۳۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ - 06March 2019

تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، «هدایت مظلومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به تشریح برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا پرداخت و با گرامی‌داشت ياد و خاطره 10 هزار و 400 شهيد مازندران اظهار داشت: زنده نگه داشتن سیره و راه پر افتخار شهدا، روح ایثار، مقاومت و ایستادگی را در جامعه احیاء می‌کند.

وی با بیان اینکه راه و رسم و آرمان شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار است، افزود: نسل‌های آینده سرزمین ما استقلال، آزادی، امنیت و آرامش کشور را مدیون از خودگذشتگی و رشادت مردانی هستند که در راه رسیدن به کمال و سعادت و دفاع از ارزش‌های دینی و  اسلامی، خون پاک خود را نثار کردند.

مظلومی بر ضرورت تقویت و نهادینه کردن جلوه‌های معنوی ایثار و شهادت در فضای جامعه تأکید کرد و گف: باید خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین ما به نام شهدا مزین شود و یاد و نام شهیدان در اذهان مردم ما تا ابد زنده و جاودانه بماند.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 1358 به فرمان تاریخی بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامی ايران حضرت امام خمينی(ره) با هدف ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این مناسبت در تقويم سال با تصويب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مظلومی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند وظیفه ما در قبال خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم، قدرشناسی، تعظیم و سپاسگزاری است، اظهارداشت: امروز همه ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهیم و وظیفه خود را در قبال این عزیزان که خدمت رسانی به‌موقع و رسیدگی به مشکلات آنان است به نحو شایسته انجام دهیم و کوتاهی نکنیم.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران گفت: امروز همه ما مدیون غیرت و مردانگی، شجاعت و از خود گذشتگی شهدا هستیم و در عمل به وصایای شهدا کوشا بوده و لحظه‌ای از مسير شهدا غافل نشويم. 

این مسئول ضمن برشمردن برنامه‌هاي 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در مازندران، گفت: نواختن زنگ ايثار و شهادت در مدارس استان، مسابقه انشاء نويسی با موضوع شهيد و شهادت، تقدير از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر، نامه‌ای به شهيد و يادواره شهدای دانش آموز در سطح مدارس استان، اعزام پيام آوران ايثار به مدارس جهت روايتگری و بيان خاطرات، سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهيد و شهادت از جمله برنامه‌هاست.

مظلومی اظهارداشت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمايندگی ولی فقيه در استان و شهرستان‌ها، ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته، بخشي از سخنان خود را به موضوع 22 اسفند روز بزرگداشت اختصاص خواهند داد.

وی تصريح كرد: رؤسای بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران در محل ميز خدمت كه روز جمعه 17 اسفند ماه در مصلای جمعه شهرستانها مستقر است آماده پاسخگويی به جامعه ايثارگری خواهند بود.

مظلومی در اين رابطه افزود: رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته نيز خواهند بود.

مدير كل بنياد مازندران عنوان کرد: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، مسئولین ادارات و نهادها با هماهنگی بنیاد شهید، از خانواده‌های معظم شهدا كه تاريخ تولدشان در اسفند ماه بوده، ديدار و از آنان تجليل به عمل می‌آورند.

وی تصریح کرد: ديدار و عيادت ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولين ادارات از ايثارگران عزيز در قالب طرح سپاس از 22 بهمن ماه در استان آغاز شده و تا 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد داشت.

اين مسئول اظهارداشت: نمايش تئاتر خيابانی، افتتاح گلزار شهدا، تجليل از خادمين نماز بنياد شهید، جشن تولد شهدای زمستان، اطلاع رسانی و پوشش خبری در رسانه ها، جشن پدران آسمانی، برگزاری نشست با نخبگان علمی به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در استان صورت می‌گيرد.

وی با اشاره به غرس نهال به ياد شهدا، مسابقات دارت و تيراندازی ايثارگران، دعای ندبه، ديدار از خانواده‌های معظم شهدای همکار، تعویض پرچم مزار منور شهدا گفت: تبلیغات محیطی و شهری، برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدا در بنیاد مازندران و شهرستانها، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضورهمکاران در ستاد استان از ديگر اين برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با اشاره به برنامه محوری بنياد در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم تجليل و تکریم از خانواده‌های مکرم شهدا با حضور پدران بزرگوار، مادران صبور و همسران فداکار شهدادر شهرهای این استان انجام می‌گيرد.

مظلومی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان گرانقدر گفت: مراسم عطرافشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا پنجشنبه شانزدهم اسفند ماه ساعت 8:30 صبح با حضور مسئولين دستگاه‌ها و كاركنان بنياد شهید همراه با اهتزار پرچم، اجرای سرود جمهوری اسلامی، شستشوی قبور شهدا با گلاب و قرائت فاتحه به ارواح مطهر شهدا به‌طور همزمان در گلزارهای شهدای مازندران برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در پايان خواستار ورود جدی و پر رنگ تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا و طرح سپاس و دیدار از خانواده‌های شهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار