نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی:

اولین قدم در گام دوم انقلاب تشکیل دولت اسلامی است

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» با بیان اینکه در اولین قدم در گام دوم انقلاب باید دولتی اسلامی به وجود آید و تماماً بر اساس قانون اساسی و فقه اسلامی باشد، گفت: دولت اسلامی باید استعدادهای مردم را رشد دهد.
کد خبر: ۳۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ - 14March 2019

اولین قدم در گام دوم انقلاب تشکیل دولت اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی صبح امروز در همایش بزرگ طلاب و روحانیون خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: بیش از کسی که در جبهه دفاع می‌کند، عقبه جبهه باید با ایجاد روحیه و تأمین تجهیزات پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، روحیه خانواده‌ها پیروزی پر افتخاری را در هشت سال تهاجم کشورهای قدرتمند جهان رقم زد، افزود: در جهاد فرهنگی نیز همفکری، همکاری و انسجام خانواده‌ها دشمن را شکست می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی یکی از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان را، سیستم‌های سیاسی و حکومتی دانست و افزود: هیچ انسان عاقلی نسبت به مسائل حکومتی نمی‌تواند بی تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه اولین شرط سعادت انسان دارا بودن حکومت و سیستم سیاسی به  عوامل شکوفایی استعدادهای بشری است، گفت: حکومت اسلامی تنها حکومتی است که حق حاکمیت داشته و مالک اصلی انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: بعد از انتخاب حکومت، اجرا و عمل آن حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان مسئول به ثمر نشاندن درخت دین است، تصریح کرد: در تعریف اسلام ناب، دنیا و دین عجین هستند که بسیار کارشناسی شده است.

حجت‌الاسلام عبادی مطرح کرد: بر اساس گفته فقها، هیچ موضوعی نمی‌توان تعیین کرد جز اینکه اسلام و دین روی آن حکم داشته باشد، چراکه همه امور دنیایی در معرف حکم دین است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز بر اساس عقل بوده و هیچگاه کهنه نمی‌شود چراکه حسن انتخاب مردم در نوع سیاست و حکومت دینی بهترین انتخاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اگرچه انسان‌ها برای رسیدن به این حکومت راه زیادی پیموده‌اند اما در این مسیر اهل بیت (ع) و شهدا هم جان داده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه هنوز در اجرا آنچه را که باید نقش سیاست و حکومت در تربیت انسان باشد، نداریم، افزود: اجرای قانون اساسی فراموش شده و تا زمانی که اجرا نشود، نقش حکومت و سیاست در تربیت مردم حاصل نمی‌شود.

وی بیان کرد: در اولین قدم در گام دوم انقلاب باید دولتی اسلامی به وجود آید و تماماً بر اساس قانون اساسی و فقه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه دولت اسلامی باید استعدادهای مردم را رشد دهد تاکید کرد: نباید انقلاب را ارزان بفروشیم، در انقلاب خوب عمل کردیم اما انتخاب خوبی نداشته اید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها