پاسداشت "محمدرضا سهرابی نژاد"_1

اسماعیل امینی: سهرابی‌نژاد هنوز هم در حال آموختن است

شاعر و استاد دانشگاه گفت: سهرابی‌نژاد فردی است که من شعر را در حضور او یاد گرفتم، اما هیچ گاه ندیدم که خود را بی نیاز از آموختن بداند و دائم در حال پرسش و یادگیری است.
کد خبر: ۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴ - 19November 2014

اسماعیل امینی: سهرابی‌نژاد هنوز هم در حال آموختن است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آئین شانزدهمین شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژاد عصر دیروز و با حضور مشفق کاشانی، اسماعیل امینی، عباسعلی براتیپور، حجتالاسلام دعایی، حمیدرضا شکارسری، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، شیرینعلی گلمرادی، کریم رجبزاده، کامران شرفشاهی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سازمان هنری ـ رسانه ای اوج برگزار شد.

اسماعیل امینی شاعر و استاد دانشگاه به عنوان سخنران ابتدایی این مراسم با بیان اینکه در گذشته جوانترها وقتی در جلسات شعر شرکت میکردند تا مدتها به آنها اجازه داده نمیشد که حرف بزنند و نظری بدهند، اظهار کرد: جلسات شعر در گذشته به نوعی  به مانند خانقاه می ماند. به دنبال شعرایی بودم که شعرهایشان مانند صورتشان باشند، اما نمی یافتم. تا اینکه به فردی بزرگ، چون مشفق کاشانی استاد برجسته شعر و اب رسیدم که شعرهایش همانند صورتش بود. امروز هم کسی اینجا حضور دارد که من شعرهایش را به مانند صورتش می شناسم.

وی افزود: سهرابی نژاد پر از شوق حسرت، غم ، خنده و... است که همهی این عواطف، لبخنده و ...را می تواندر شعر او یافت.

امینی با اشاره به منش و تواضع سهرابی نژاد در عرصه ادبیات خاطر نشان کرد: او فردی است که من شعر را در حضور او یاد گرفتم، اما هیچ گاه ندیدم که خود را بی نیاز از آموختن بداند و دائم در حال پرسش و یادگیری و اموختن بود.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: امروز در حضور کسی هستیم که علاوه بر تخصصی در عرصه شعر، در پژوهش و تحقیق هم دستی توانا دارد. هم چنین او بازنشسته صدا و سیما است و حدود 30 سال در این عرصه زحمت کشیده است.

امینی با خطاب به اهالی رسانه ادامه داد: امروز عنوانی داریم به نام "چهره مطرح" که در مشاغلی چون ورزش، سینما و... خلاصه می شود و اهالی رسانه بیشتر به این سمت کشیده می شوند، اما در حوزه های شعر، ادبیات و علم چنین تعریفی وجود ندارد. این دوربینها، جنجالها و هیاهوها را بگذارید برای همین مشاغل و این دوربین و ... را به عرصه ادبیات سرایت ندهید. شاعر به دنبال چهره شدن نیست.

وی گفت: بعضی از شعرا با چاپ اولین دفتر شعر و یا چاپ یک پوستر حس می کنند که " من آنم که جز من نبود". در صورتی که سهرابی نژاد نمونه شاعری است که هنوز هم در حال آموختن است و در این مسیر گام بر می دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار