پاسداشت "محمدرضا سهرابی نژاد"_4

رجب زاده: زیباترین سروده های سهرابی نژاد در رسای شهدای کربلا است/ اسرافیلی: سهرابی نژاد دل عاشورایی دارد

رجب زاده گفت: سهرابی نژاد زیباترین رباعی ها و سروده ها را در وصف شهدای کربلا قلم زده است. وی از زاویه حماسه به عاشورا نگاه می‌کند و نگاهی از زاویه مظلومیت و ضعف ندارد.
کد خبر: ۳۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ - 19November 2014

رجب زاده: زیباترین سروده های سهرابی نژاد در رسای شهدای کربلا است/ اسرافیلی: سهرابی نژاد دل عاشورایی دارد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آئین شانزدهمین شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژاد عصر دیروز و با حضور مشفق کاشانی، اسماعیل امینی، عباسعلی براتیپور، حجتالاسلام دعایی، حمیدرضا شکارسری، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، شیرینعلی گلمرادی، کریم رجبزاده، کامران شرفشاهی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سازمان هنری ـ رسانه ای اوج برگزار شد.

در ادامه این پاسداشت، کریم رجبزاده اظهار کرد: آشنایی من با سهرابی نژاد به سالهایی دوری بازمی گردد که من شعرهای او را در مجلات و روزنامه ها می خواندمف زمانی که وی در متن انقلاب حضور داشت.

وی  با بیان اینکه از میان آثار او رباعیات و دو بیتی ها ماندگارترین هستند، افزود: در کنار این موضوع، نباید فراموش کنیم که سهرابی نزاد از امکانات زبانی چون ضرب المثل ها و اصطلاخات فارسی استفاده کرد و شعر سرود.

رجب زاده ادامه داد: سهرابی نژاد در عین اینکه یک شاعر مردمی است، شیفته اهل بیت نیز است. اشعار و سروده های وی مصداق بارز این ادعاست. زیرا زیباترین رباعی ها و سروده ها را در وصف شهدای کربلا قلم زده است. وی از زاویه حماسه به عاشورا نگاه میکند و نگاهی از زاویه مظلومیت و ضعف ندارد.

این شاعر انقلابی ادامه داد: سهرابی نژاد همیشه در حال اموختن بوده و از اینکه چیزی را بپرسد و یاد بگیرد هیچ ابایی ندارد. به گمانم سهرابی نژاد حافظ قرآن است و به خاطر تواضع و فروتنی که دارد بروز نمی دهد. زیرا در میان اشعارش آیات قرانی به چشم می خورد.

**سهرابی نژاد دل عاشورایی دارد

حسین اسرافیلی سخنران بعدی مراسم هم با اشاره به فروتنی سهرابی نژاد اظهار کرد: وی قدردان محبت ها بوده و هست و همیشه سعی کرده است از این محبت ها یاد کند.

وی افزود: اندیشه وعقاید دینی در رفتار وی متجلی است و محبت ائمه و اهل بیت در اشعار او دیده می شود.

اسرافیلی با اشاره به نگاه مذهبی سهرابی نژاد در اشعارش ، ادامه داد: یک نگاهی از زاویه قرآن به آثار سعدی داشته است. این شاعر دارای دل عاشورایی است و در کنار این مسئله، نگاه طنز گونه نیز به مسائل دارد.

شاعر انقلابی اضافه کرد: این نگاه طنز گونه در اشعاری که در دوران دفاع مقدس سروده بارز است. زمانی که در اشعارش با مایه های طنز، دشمن را تحقیر می کند. . پیش از آنکه ما به عنوان شاعر به جبهه برسیم، اشعار به جبههها رسیده بود و شعر سهرابینژاد یکی از اشعاری بود که رزمندهها میخواندند. تفکر سال پنجاه و هفتی در سهرابینژاد باقی است و این در حالی است که امروز عدهای چهره عوض کردهاند اما وی هنوز بر مسیر سال 57 است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها