شانزدهمین مراسم «شب شاعر» به سهرابی‌نژاد رسید

شانزدهمین مراسم «شب شاعر» به تجلیل از محمدرضا سهرابی‌نژاد خواهد پرداخت. این مراسم روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان ماه، در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ - 17November 2014

شانزدهمین مراسم «شب شاعر» به سهرابی‌نژاد رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شانزدهمین مراسم «شب شاعر» سازمان هنری رسانهای اوج، سهشنبه 27 آبان به تجلیل از محمدرضا سهرابینژاد میپردازد. مشفق کاشانی، یوسفعلی میرشکاک، سیدمحمود دعایی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، اسماعیل امینی، حمیدرضا شکارسری، علیرضا قزوه، سیداحمد نادمی، سیداکبر میرجعفری و مصطفی محدثی خراسانی در کنار جمعی از شاعران و علاقهمندان به شعر و ادبیات انقلاب در این مراسم به تجلیل از زحمات و تلاشهای سهرابینژاد میپردازند.

محمدرضا سهرابینژاد در سال 1332 در شهر تهران متولد شد. او نیز مانند بسیاری از دیگر شاعران انقلاب در قالبهای گوناگون غزل، رباعی، دوبیتی و حتی شعر سپید ذوقآزمایی کرده است اما بیشتر به رباعیسرایی اشتهار دارد. رباعیات او با الهام از فرهنگ سنتی و ادبی شاعر، حوادث روز انقلاب را به تصویر میکشد. تاثیر هویتهای ملی و اسلامی در آثار او همچون دیگر شاعران انقلاب پیداست.

سهرابینژاد به دلیل حضور در صداوسیما، علاوه بر شعر نثر نیز مینویسد. «اشارات اشک»، «این همه باران»، «ناگهان زلال»، «وطنم ابراهیم» و «نیلوفرهای مهتابی» از جمله کتابهایی است که تاکنون توسط سهرابینژاد منتشر شده است.

مرحوم سیدحسن حسینی، شاعر برجسته انقلاب در مقدمهای بر کتاب «از صاعقه تا باران» سهرابینژاد چنین نوشته است: «روح و روان و زبان یکدست تو به شعر و شعارهای مقدس وفادار مانده است. اگر شعر گفتهای، شاعرانه و زیباست و اگر شعار دادهای، مردانه و مستحکم است و ما در روزگاری زندگی میکنیم که سخت محتاج ذرهای زیبایی و مردانگی هستیم. من مجموعهات را میخرم و با افتخار به دانشجویانم هدیه میکنم.»



این مراسم ساعت 15 سهشنبه 27 آبان در محل نخلستان سازمان هنری رسانهای اوج برگزار میشود. علاقهمندان برای حضور در این مراسم میتوانند به نشانی خیابان آیتالله طالقانی، بین خیابان ولیعصر(عج) و میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر شمالی، شماره 98، سازمان هنری رسانهای اوج مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار