پاسداشت "محمدرضا سهرابی نژاد"_3

مشفق کاشانی: دو بیتی‌های سهرابی نژاد در منزل همدم من است

استاد برجسته ادبیات گفت: سهرابی‌نژاد در همه قالب‌های شعر فارسی زبانزد بوده و اکثر آثار دوبیتی‌های وی در منزل همدم من است و این در حالی است که کمترین خودخواهی در وی وجود داشت.
کد خبر: ۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ - 19November 2014

مشفق کاشانی: دو بیتی‌های سهرابی نژاد در منزل همدم من است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آئین شانزدهمین شب شاعر پاسداشت محمدرضا سهرابینژاد عصر دیروز و با حضور مشفق کاشانی، اسماعیل امینی، عباسعلی براتیپور، حجتالاسلام دعایی، حمیدرضا شکارسری، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، شیرینعلی گلمرادی، کریم رجبزاده، کامران شرفشاهی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سازمان هنری ـ رسانه ای اوج برگزار شد.

مشفق کاشانی مهمان بعدی شانزدهمین شب شاعر بود که روی صحنه حاضر شد.
وی اظهار کرد: تا پیش از انقلاب سنت مرده پرستی رواج داشت و اگر بزرگان کاری می کردندف هیچ توجهی به آنها نمی شد. با پیروزی انقلاب بود که این سنت از بین رفت.

کاشانی در ادامه به آشنایی خود با سهرابی نژاد اشاره و تصریح کرد: این آشنایی به سالهای ابتدایی انقلاب بر می گردد. ابتدا با اشعار وی آشنا شدم و سپس در جلسه ای او را از نزدیک دیدم. از انجا بود که این دوستی دیرینه آغاز شد و تا به امروز در کنار یکدیگر هستیم.

این استاد برجسته ادبیات خاطرنشان کرد: همان طور که می گویند، آدمها را باید در سفر شناخت، من نیز سهرابی نژاد را در سفرهایی که با او داشتم شناختم. وی دارای شخصیتی منضبط، آرام و با محبتی است. هر کس لحظهای با او هم صحبت میشد فکر میکرد سالهای بسیاری است که او را میشناسد.

وی گفت: سهرابینژاد در همه قالبهای شعر فارسی زبانزد بوده و اکثر آثار دوبیتیهای وی در منزل همدم من است و این در حالی است که کمترین خودخواهی در وی وجود داشت.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار