سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-41/ سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از غرفه سوره مهر:

خاطرات رزمندگان باید گفته شود/ دفاع مقدس در تاریخ ملت ایران بی‌سابقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران دفاع مقدس را در تاریخ ملت ایران بی‌سابقه دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس یک گنج عظیم انسانی است که تک تک انسان‌هایی که در آن فضا وجود داشتند باید خاطراتشان را بیان کنند.
کد خبر: ۳۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ - 28April 2019

خاطرات رزمندگان باید گفته شود/ دفاع مقدس در تاریخ ملت ایران بی‌سابقه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ‌دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از غرفه سوره مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاع مقدس دوره خاصی از تاریخ کشورمان است، اظهار داشت: این دوره به لحاظ گستردگی سرزمینی و از لحاظ گروه سنی رزمندگان، طبقات اجتماعی حاضر آن‌ها که شامل طبقات پایین، متوسط و مرفه نیز بوده یک اتفاق بزرگ است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس از لحاظ رویکردها و گرایش‌ها نیز گروه‌های سیاسی و اجتماعی مختلف در آن حضور داشته‌اند؛ دفاع مقدس یک حرکت اجتماعی سیاسی در جامعه ما بود که با یقین می‌توان گفت در تاریخ ملت ایران بی‌سابقه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌سابقه است که چنین مردم ما در یک حرکت اجتماعی مقاومت گسترده‌ای انجام دادند و در برابر تجاوز خارجی ایستادگی کردند.

صالحی تاکید کرد: این هشت سال خودش یک اقیانوس مردم شناسی برای جامعه ایرانی است؛ یعنی ما به اندازه تک تک چنین جامعه‌ای که در آن زمان و جمعیتی که در آن مقطع حضور داشتند رویش و خاطرات انباشته داریم. این رویش و خاطرات یک گنج بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: همانطور که معادن کانی به مرور شکل می‌گیرند و با بهره‌برداری سرمایه‌های بزرگی به دست می‌آید. هشت سال دفاع مقدس نیز یک گنج عظیم انسانی است که تک تک انسان‌هایی که در آن فضا وجود داشتند باید خاطراتشان را بیان کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار