تعمیر اساسی فوکر 100 توسط متخصصان داخلی/ یک فروند هواپیما به ناوگان هما افزوده شد

مدیر آشیانه شماره سه ایران‌ایر گفت: با تعمیر اساسی هواپیمای فوکر 100 توسط متخصصان داخلی این هواپیما که 2.5 سال زمین‌گیر بود تا چند روز آینده با اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی وارد خطوط پروازی ایران‌ایر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 22May 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، خبرنگاران صبح امروز از آشیانه شماره سه ایران‌ایر محل تعمیر هواپیما در فرودگاه مهرآباد بازدید کردند.

در این آشیانه دو فروند هواپیما شامل فوکر 100 و ایرباس 330 در حال انجام بازآماد تعمیر اساسی و چک است.

مدیر آشیانه شماره سه ایران ایر درباره هواپیمای فوکر 100 که در حال بازآماد است، توضیح داد:‌ این هواپیما به دلیل کمبود قطعات اساسی از جمله ارابه فرود و موتور به مدت 2.5 سال زمین‌گیر بود.

محمود نادری با بیان اینکه مهمترین علت زمین‌گیری فوکر‌ها لزوم تعویض ارابه فرود و موتور است، گفت: برای تعمیر اساسی این فوکر 100 تلاش کردیم قطعاتی که موجود نیست، فراهم شود، موتور‌ها در داخل کارگاه باز شدند و تعمیر اساسی روی آن‌ها انجام شد، کمبود قطعات نیز جبران شد و موتور روی هواپیما سوار شد.

وی با تاکید بر اینکه همه ارابه‌های فرود فوکر‌ها باید نو شود، گفت: این هواپیما دو ارابه فرود می‌خواست که یکی از آن‌ها را از یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی تامین کردیم و دیگری را بازآماد کردیم.

مدیر آشیانه شماره سه ایران ایر گفت:‌ در چهار ماه قطعات این فوکر 100 جمع‌آوری و تست‌ها انجام شد و هواپیما پس از تست زمینی، تست پرواز را هم انجام داد و در حال حاضر منتظر اخذ مجوز AOC از سازمان هواپیمایی برای ورود این هواپیما به خطوط پروازی هستیم.

نادری اضافه کرد:‌ در حال حاضر هما یک فروند فوکر 100 در خط دارد و این دومین فروند فوکر 100 هم به آن اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 14 فروند فوکر زمین‌گیر در ناوگان هما وجود دارد.

مدیر آشیانه شماره سه ایران ایر با بیان اینکه تعمیر اساسی این هواپیما طبق استاندارد‌های داخلی و استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری که نماینده ایکائو است، انجام شد، گفت: زمانی که سازمان هواپیمایی کشوری این مجوز‌ها را برای ما صادر می‌کند، بدان معناست که استاندارد‌های بین‌المللی را گرفته‌ایم، زیرا سازمان هواپیمایی کشوری ما نماینده سازمان هواپیمایی بین‌المللی (ایکائو) است.

نادری اظهار داشت: ما دو فروند هواپیمای ایرباس داریم که در حال بازآماد است و در عملیات حج امسال آماده می‌شود.

وی افزود: متخصصان ما در امر تعمیر و نگهداری هواپیما به روز هستند، حتی زمانی که نماینده ایرباس به ایران آمد به ما گفت، شما نسبت به سایر کشور‌ها خیلی زود در بحث تعمیر و نگهداری خودکفا شده‌اید.

مدیر آشیانه شماره سه ایران ایر تاکید کرد: سعی کردیم قطعات لازم را از برخی هواپیما‌های دیگر تامین کنیم که البته چک‌های تایمی آن‌ها انجام شده بود.

نادری ادامه داد:‌ همین فوکر 100 بیست و شش سال کار کرده است، اما عمر هواپیما به مدت زمان سال ساخت آن نیست، بلکه به میزان چرخه پروازی است و تا جایی که عمر قطعات اجازه دهد سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز مجوز صادر می‌کند.

وی گفت:‌ البته هر چه هواپیما چک‌های بیشتری لازم داشته باشد هزینه‌های آن افزایش می‌یابد، اما مطمئن باشید هواپیمایی که ما به خط پروازی می‌فرستیم، حتما ایمن هستند.

مدیر آشیانه شماره سه ایران ایر با تاکید بر اینکه ما چک‌های مختلف را برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی دیگر در ایران ایر انجام می‌دهیم، گفت: در آشیانه هما توانایی انجام چک‌های سنگین توسط متخصصین وجود دارد. همین فوکر 100 دو نیم سال زمین‌گیر بود و استفاده‌ای نداشت، اما امروز تعمیر اساسی شده و برای ایران ایر درآمد دارد، در حالی که هزینه همین C. چک اگر در خارج کشور انجام می‌شد 10 برابر بود.

نادری افزود:‌در آشیانه شماره سه همچنین یک فروند ایرباس 330 نیز برای چک سنگین آمده است که 10 روز به طول می‌انجامد و پیش از این چک سنگین ایرباس 330 دیگر را 10 روزه انجام دادیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار