عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف از افزایش تنش در غرب آسیا حفظ بازار تسلیحاتی غرب است

محمدعلی وکیلی گفت: ایجاد درگیری میان کشورهای منطقه و فروش تسلیحات جنگی به طرفین جنگ از بارزترین سیاست‌های نخ‌نمای آمریکایی‌هاست؛ در حقیقت نفع کشورهای غربی با فروش سلاح تامین می‌شود، به همین دلیل آن‌ها با آرامش و برقراری صلح و امنیت در منطقه عملا مخالف هستند.
کد خبر: ۳۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 10July 2019

///محمدعلی وکیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص سیاست‌های ضدانسانی و ضداسلامی دولتمردان آمریکایی اظهار داشت: یکی از دستورکارهای مهم مقامات این کشور، راه‌اندازی درگیری و جنگ میان امت اسلامی در وهله اول به منظور تضعیف قدرت اسلام و سپس کسب سودهای کلان به واسطه فروش تسلیحات جنگی به طرفین است.

وی با بیان اینکه اگر امت اسلامی با یکدیگر وحدت و اتحاد کاملی داشتند، قطعا اهداف و سیاست‌های مقامات آمریکا راه به جایی نمی‌برد، افزود: ثبات امنیت در کشورهای منطقه در گرو تلاش آن‌ها برای افزایش حداکثری اتحاد و وحدت آن‌هاست؛ چراکه مسئله وحدت میان امت اسلامی از بارزترین موانع پیش روی تحقق اهداف غربی‌هاست.

وکیلی به اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از آل سعود در جنگ با یمن گفت: آمریکایی‌ها به خوبی از ضعف و ناتوانی نظامی عربستان آگاه هستند؛ لذا با فروش تسلیحات جنگی به عربستان از طرفی منافع خودشان را تامین و از طرف دیگر حملات این کشور به یمن را طراحی می‌کنند.

وی دلگرمی آل‌ سعود به پشتیبانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به سراب تشبیه کرد و افزود: آمریکایی‌ها به‌هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، آن‌ها تا زمانی که پای منافع‌شان در میان باشد از عربستان حمایت می‌کنند.

این مقام مسوول با اشاره به تلاش‌های مثلث غربی، عبری و عربی برای ایجاد ناامنی در منطقه به واسطه ایجاد جریان تکفیری داعش تصریح کرد: ایجاد درگیری میان کشورهای منطقه و فروش تسلیحات جنگی به طرفین جنگ از بارزترین سیاست‌های نخ‌نمای آمریکایی‌هاست؛ در حقیقت نفع کشورهای غربی با فروش سلاح تامین می‌شود، به همین دلیل آن‌ها با آرامش و برقراری صلح و امنیت در منطقه عملا مخالف هستند.

وکیلی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم از رسالت‌های بزرگ جمهوری اسلامی و دعوت کشورهای اسلامی به وحدت و همبستگی از آرمان‌های مهم انقلاب است، گفت: ما به عنوان کشوری که همواره در معرض تهدید و خطر تروریسم بوده‌، قطعا برای سرکوب این جریان برنامه‌ها داریم؛ لذا عزم و اراده ما برای تضعیف و شکست گروه‌های تروریستی در منطقه به منظور خشکاندن ریشه‌های تروریسم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وجود تروریسم را تهدیدی بزرگ نه‌تنها برای منطقه بلکه برای جهان دانست و تصریح کرد: عمده هدف تروریست‌ها ایجاد ترس و وحشت میان کشورهای اسلامی بود تا از این طریق بتوانند سرزمین‌های آن‌ها را تجزیه کنند. جریان تکفیری با حمایت‌های کشورهای غربی در عراق و سوریه دست به جنایات وحشتناکی زد که نظیر آن در طول تاریخ نبوده است.

این نماینده خانه ملت مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و طالبان را از بزرگترین اقدامات کشورمان در مبارزه با تروریسم دانست و خاطرنشان کرد: ما برای ثبات امنیت در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم؛ چراکه ایجاد تنش و بحرانی شدن اوضاع منطقه به نفع ما و هیچ کشوری نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار