یمن: جامعه جهانی سکوت خود در قبال جنایات سعودی را بشکند

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‎ای «جنایت جدید» عربستان سعودی در صعده را محکوم کرد و خواستار شکست سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل در قبال این جنایات سعودی‌ها شد.
کد خبر: ۳۵۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ - 29July 2019

یمن: جامعه جهانی سکوت خود در قبال جنایات سعودی را بشکندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، عربستان سعودی طی 48 ساعت اخیر مناطق مسکونی صعده را به شدت هدف حملات رکتی و موشکی خود قرار داده است.

حملات توپخانه‎ای و راکتی سعودی‌ها به صعده در واقع از شنبه شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سعودی‎ها دوشنبه شب در ابعادی وسیعتر به صعده که در شمال یمن واقع است، حمله توپخانه‎ای کردند که به کشته شدن 13 یمنی و زخمی شدن 26 نفر دیگر منجر شد.

یمن از جمله وزارت بهداشت آن از این حمله سنگین عربستان سعودی «جنایت تازه» تعبیر و آن را به شدت محکوم کرده است.

وزارت بهداشت یمن از جامعه جهانی و نهادهای بین‎المللی خواست تا برای توقف این حملات تحرکات جدی انجام دهند و برای رفع محاصره این کشور اقدام کنند.

وزارتخانه مزبور یمن «جنایت جدید» عربستان سعودی که در بازار «آل ثابت» شهرستان قطابر در استان صعده صورت گرفته را محکوم کرد و درباره تعداد تلفات آن گفته که در این حمله تازه سعودی، 13 نفر از جمله دو کودک یمنی کشته و 26 نفر از جمله 12 کودک زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن رهبران ائتلاف سعودی از جمله آمریکا، عربستان و امارات را مسئول کامل ریخته شدن خون تک تک قربانیان این حمله دانست.

وزارتخانه یاد شده همچنین «سکوت سازمان ملل، شورای امنیت و همه نهادهای حقوق بشری در قبال این جنایت‎ها را که تقریبا هر روزه علیه مردم یمن صورت می‏گیرد»، محکوم کرد.

ائتلاف سعودی از فروردین‌ سال ۱۳۹۴ کشور یمن را به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تاکنون هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها