همایش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) - 5

چیت‌چیان: وجود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای کشور نعمت است/ نقش‌آفرینی قرارگاه در طرح‌های عظیم، پیچیده و حساس

وزیر نیرو با بیان اینکه وجود قرارگاه برای کشور نعمت است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به‌عنوان بازوی توانمند عرصه سازندگی کشور اهداف منفعت‌طلبانه را دنبال نمی‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ - 16December 2014

چیت‌چیان: وجود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای کشور نعمت است/ نقش‌آفرینی قرارگاه در طرح‌های عظیم، پیچیده و حساس

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حمید چیتچیان وزیر نیرو در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با یادآوری ایفای نقش مهندسی رزمی سپاه در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس ظرفیت مهندسی رزمی سپاه به یکی از بزرگترین سازمان های خدمت رسان جامعه در زمینه مهندسی مبدل شد.

وی افزود: امروز نیز ملت ایران برکات زیادی را از این ساختار مقدس که ریشه آن در دوران دفاع مقدس غرس شد مشاهده می کنند.

چیتچیان با بیان اینکه اگر ظرفیت های مهندسی سپاه صرفا در قالب مهندسی رزمی قرار میگرفت شکوفایی امروز حاصل نمی شد گفت: قرارگاه در عین حال که میتواند ظرفیت های مهندسی رزمی را ارتقا دهد در عرصه سازندگی و صنعت نیز ثمرات زیادی را از خود بروز داده است.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) امروز به کانون جذب، ساماندهی و سازماندهی نیروهای متخصص، کاردان و خدوم تبدیل شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه قرارگاه فعالیت های متنوع و پیچیده ای را انجام می دهد که در گذشته بدون کمک خارجی ها از انجام آن عاجز بودیم گفت: امروز قرارگاه مجری پروژههای مهمی همچون ساخت سدها و نیروگاههای برق آبی متعدد و طرح های آب رسانی بسیار پیچیده در جای جای کشور است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده قرارگاه در حیات امروز جامعه گفت: آب و برق زیر ساخت های کشور است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با نقش آفرینی در این حوزه بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده بوده است.

چیت چیان با بیان اینکه نمی توان قرارگاه را رقیب بخش خصوص دانست اظهار داشت: ظرفیت عظیم قرارگاه می بایست به عنوان مکمل توان فنی و مهندسی بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه قرارگاه خط شکن، شروع کننده و مبدع کارهای پیچیده در کشور است گفت: در جایی که ما با طرحهای عظیم، پیچیده و حساس مواجهایم نقش قرارگاه برجسته است.

وزیر نیرو افزود: قرارگاه می بایست در تعامل بسیار نزدیک با سازمانهای مرتبط با برخوداری از ظرفیت و توان عظیم مهندسی و فنی خود خلاهای موجود را رفع کند.

وی خاطر نشان کرد: قرار گاه باید به عنوان مرجعی در کیفیت، سرعت و پایین آورد هزینه انجام کارها برای سایر پیمانکاران باشد.

چیت چیان با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اهداف منفعت طلبانه را دنبال نمی کند گفت: قرارگاه بازوی توانمند کشور است که با در نظر گرفتن اصول و ارزش ها کار را به سرانجام می رساند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تمامی فعالیت هایی که توسط قرارگاه انجام میشود نمونه، الگو و باز کننده معبر باشد اظهار داشت: قرارگاه باید کانونی برای ارتقای علم و دانش مهندسی کشور باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نه تنها در ابعاد فنی و مهندسی بلکه در راستای ایجاد صمیمیت، معنویت و خالص کردن هدف خدمت الگو است.

وی اظهارداشت: همانگونه که در فعالیتهای رزمی سپاه به عنوان تجلیگاه معنویت شناخته میشد در عرصه فعالیتهای سازندگی نیز کارگاه ها باید تجلیگر معنویتی در تراز انقلاب اسلامی باشند.

چیت چیان در پایان تاکید کرد: وجود قرارگاه برای کشور نعمت بوده و اثرات زیادی را به همراه داشته که امیدواریم همچنان این شجره طیبه اثرات خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها