همایش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) - 7

لاریجانی: دشمنان فقط غرش سیاسی می‌کنند و جرئت حمله نظامی ندارند/ امروز کسی در بالندگی قرارگاه سازندگی خاتم تردیدی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که زمانی با ما سخت‌افزارانه مقابله می‌کردند امروز جرئت ندارند اقدام نظامی علیه کشورمان انجام دهند؛ البته غرش‌های سیاسی زیادی می‌کنند، اما اراده‌ای برای کار سخت نظامی علیه ما ندارند.
کد خبر: ۳۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ - 17December 2014

لاریجانی: دشمنان فقط غرش سیاسی می‌کنند و جرئت حمله نظامی ندارند/ امروز کسی در بالندگی قرارگاه سازندگی خاتم تردیدی ندارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بااشاره به این مطلب گفت: سپاه پاسداران همیشه روحیه دریادلی را در انجام ماموریت های خود از زمان پیروزی انقلاب داشته، به نحوی که این موضوع موجب اوجگیری سپاه شده است.

وی با اشاره به اینکه هسته اولیه سپاه با فهم درست از شرایط، کار را آغاز کرد، افزود: خطرات آن زمان بیشتر از نوع امنیتی بود؛ بر همین اساس مجاهدتها معطوف به برقراری امنیت و دفاع از انقلاب بود، و به همین خاطر سپاه توانست در میدان دفاع از انقلاب پیروز شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اوایل انقلاب ترورهای زیادی وجود داشت، به همین خاطر محافظت از شخصیتها بر عهده سپاه قرار گرفت، و زمانی هم که هواپیماربایی و به دنبال آن جنگ تحمیلی رخ داد سپاه مجدداً پا به عرصه دفاع از انقلاب گذاشت و وقتی وارد صحنه شد و بسیج را هم سامان داد فتحالفتوحهایی را موجب شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث تشکیل قرارگاه سازندکی خاتمالانبیاء(ص) مطرح شد تردیدهای زیادی در سیستم دیوانی کشور مبنی بر انجام کار توسط قرارگاه وجود  داشت، زیرا از سیستم اداری کارها را به سادگی واگذار نمیکردند.

لاریجانی ادامه داد: با این حال قرارگاه کار را با پشتکار جلو برد و توانست سدها و پالایشگاههای بزرگی احداث کند.

وی بیان داشت: کار دیگر قرارگاه این بود که بخش خصوصی را شریک خود قرار داد و با آنها به رقابت نپرداخت؛ که این فکر درست و تاکتیک دقیقی بود.

وی تصریح کرد: کارهای سخت زیادی را با این خصوصیات انجام دادیم، به نحوی که امروز کسی در بالندگی قرارگاه سازندکی خاتمالانبیاء(ص) تردیدی ندارد.

**دشمنان جرئت اقدام نظامی علیه ایران را ندارند

لاریجانی در ادامه این مراسم، با تأکید بر اینکه باید درک درستی از شرایط موجود داشته باشیم، عنوان کرد: تردیدی نیست کشورهایی که زمانی با ما سختافزارانه مقابله میکردند امروز آن رویکرد را ندارند، زیرا قابلیت نیروهای مسلح ما آنقدر بازدارنده است که جرئت ندارند اقدام نظامی علیه کشورمان انجام دهند؛ البته غرشهای سیاسی زیادی میکنند، اما ارادهای برای انجام کار سخت نظامی علیه ما ندارند.

وی تاکید کرد: ممکن است بگویند "همه گزینهها روی میز است"، اما همه اینها حرف است، پس تا میتوانید گزینه روی میز بگذارید؛ با این حال شیطنتهایی هم میکنند که باید آنها را کشف کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ازجمله اقدامات آنها راهاندازی پروژه ایرانهراسی در میان دولتهای کوچک منطقه است تا بدین طریق پولهای آنها را بگیرند و سلاحهای قلابی به آنها بدهند؛ البته برخیها هوشیار هستند، ولی برخی دیگر را باید هوشیارکرد، و به آنها فهماند که ایران به دنبال کشورگشایی و امپراطوریسازی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که کشورهای متعددی صدام را در جنگ با ایران حمایت میکردند، با این حال ایران هرگز علیه آنها دست به تلافی نزد، چون استراتژی بزرگتری را دنبال میکند.

لاریجانی بیان داشت: برخی کشورها میگویند "نفوذ ایران بیشتر شده، پس باید پول خرج کنیم تا نفوذ ایران کمتر شود"؛ در صورتی که ما دنبال چنین موضوعی هم نیستیم، چراکه نظر خاصی به کشوری نداریم و همواره زندگی مسالمتآمیز با سایر کشورها را دنبال میکنیم؛ با این حال دیپلماسی کشور باید تبیین درستی از این مواضع را ایجاد کند.

وی یکی دیگر از شگردهای دشمنان علیه ایران را ایجاد جریانهای تروریستی در منطقه دانست و گفت: پشت تمام جریانهای تروریستی منطقه، دستگاههای اطلاعاتی قدرتهای بزرگ و کشورهای کوچک منطقه قرار دارند.

لاریجانی افزود: یکی از مقامات همین کشورها میگفت "دو اشتباه کردیم؛ اول اینکه 40 میلیارد دلار به صدام در جنگ با ایران کمک کردیم و اشتباه دیگرمان کمک به ایجاد جریانهای تروریستی در منطقه است"؛ اما با این حال آنها از گذشته درس عبرت نگرفتند و همان کارها را دنبال میکنند؛ بهویژه بعد از حوادث سوریه این موضوع شدت یافت، به نحوی که برخی کشورها به دنبال امپراطوریسازی و برخی هم به دنبال رقابت بودند که این عوامل موجب شد تا گروههای تروریستی در منطقه به وجود آیند.

**ورود امریکا به هرمنطقهای باعث ایجاد جریانات تروریستی در آن منطقه میشود

رئیس قوه مقننه ادامه داد: وقتی جریان تروریستی بهوجود آمد با نیروی نظامی نمیتوان با آنها مقابله کرد؛ البته عجیب است که امریکاییها به هرجا که وارد میشوند یک جریان تروریستی در آن منطقه بهوجود میآید؛ در واقع این نشان میدهد که تشکیل گروههای تروریستی تصادفی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: مؤلفه سومی که دشمنان علیه ما از آن استفاده میکنند سوءاستفاده از مسائل اقتصادی است؛ به همین خاطر هدفگیری آنها در سالهای اخیر بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده است؛ هرچند از ابتدای انقلاب ستم اقتصادی میکردند، ولی در سالهای اخیر این ظلم را گسترش دادند.

لاریجانی افزود: مسائل اقتصادی آزارهایی را برای کشور ما داشته، ولی این آزارها گزنده و تاثیرگذار نبوده هرچند عنوان میکنند که "ایران به خاطر تحریم پای میز مذاکره آمده است"؛ ولی این دروغی بیش نیست، چون میدانند تحریمها اثری نداشته، و لذا آنها مجبور شدهاند پای میز مذاکره حاضر شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی میگفتند "ایران همه تأسیسات هسته ای خود را برچیند"؛ ولی الان چنین چیزی نمیگویند، چون توان آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسالهای که دشمن دنبال میکند در حوزه اقتصادی مانند دستکاری قیمت نفت است، اظهار داشت:  الان زمان اتکا به اقتصادی مقاومتی است، زیرا از رفتار اقتصاد دولتی ضرر کردیم. پس اگر این را بپذیریم مسوولیت قرارگاه بیش از گذشته خواهد بود، لذا همه باید کمک کنیم و ما هم وظیفه خود میدانیم تا به قرارگاه سازندگی خاتم در جهت به اتمام رساندن پروژههای اقتصادی و سازندگی کمک کنیم.

** پیشنهادات رئیس مجلس به قرارگاه سازندگی خاتم

لاریجانی با اشاره به اینکه بودجه جاری کشور سنگین شده و در مقابل بودجه عمرانی نحیف است، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آبیاری تحت فشار و زِهکشی تخصیص دادیم که در اینجا قرارگاه میتواند ورود و از این بودجه استفاده کند؛ البته راههای دیگری غیر از تَهاتُر نیز وجود دارد که میشود روی آن فکر کرد؛ مانند معادنی که دچار حبس مال شده و هنوز به بهرهبرداری نرسیدهاند؛ قرارگاه میتواند مابهازای برخی پروژهها این معادن را تملک کرده و آنها را به بهرهبرداری برساند.

وی خاطرنشان کرد: 650 میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که این روش غلطی بوده و باعث شده تا میل به تولید کاهش یابد؛ البته در کنار این روند مبلغ 400 هزار میلیارد تومان نیز پروژه عمرانی کلنگزنی شده داریم، که با پولهای خرد و ریز تمام شدنی نیستند؛ پس باید این پروژهها را واگذار کرد.

لاریجانی با بیان این مطلب که قرارگاه میتواند برخی از اینها را تملک کرده و پس از اتمام پروژه، آنها را  واگذار کند، افزود: پروژههای دیگری هم وجود دارد که وضع روشنی ندارند؛ مثل واگذاری کارخانهها با سهام عدالت، که نه سودی به آن تعلق میگیرد و نه مالک سهام میداند سهامی که دارد کجا به دردش میخورد؛ لذا قرارگاه در این بخش هم میتواند وارد شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه قرارگاه میتواند از اوراق مشارکت هم استفاده کند، بیان داشت: امروز اگر میخواهید تولید راه بیفتد باید امکانات ایجاد کنید؛ پس در این زمینه هر فکری داشته باشید استقبال میکنیم و حتی اگر استثناهایی هم نیاز داشته باشد برای قرارگاه لحاظ میکنیم.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها