عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف ایران از اعلام آمادگی برای مذاکره با عربستان تنش‌زدایی در منطقه است

علاءالدین بروجردی گفت: طرح پیشنهاد گفت‌وگو و تبادل‌نظر با عربستان صرفا برای جلوگیری از درگیری و تنش‌ها در منطقه است.
کد خبر: ۳۶۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸ - 25October 2019

///علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اعلام آمادگی دستگاه دیپلماسی کشورمان برای مذاکره با مقامات سعودی، اظهار داشت: طرح پیشنهاد گفت‌وگو و تبادل‌نظر با عربستان صرفا برای جلوگیری از درگیری و تنش‌ها در منطقه است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه مذاکره ایران با عربستان به هیچ وجه به معنای عادی‌سازی روابط میان 2 کشور نیست، افزود: آمریکایی‌ها یکی از عوامل مهم در تشدید تنش میان ایران و عربستان و در حقیقت بانی تمام مشکلات و چالش‌های حاکم بر منطقه هستند؛ لذا پیشگام بودن جمهوری اسلامی برای مذاکره با مقامات سعودی به منظور بهبود اوضاع منطقه نشان از دیپلماسی خیرخواهانه و مقتدرانه ما دارد.

بروجردی با توجه به این نکته که مقامات سعودی خواهان بهترشدن روابطشان با جمهوری اسلامی هستند، گفت: جریانی متشکل از رهبران سیاسی عربستان معتقدند که نباید تنش با ایران در سطح بالا حفظ شود و لازم است شرایط فعلی تغییر کند. جریانی نیز با واقع‌گرایی به موضوع روابط ایران و عربستان نگاه می‌کند، این جریان اعتقاد دارد با توجه به فرسایشی شدن موضوع یمن و تاثیرگذاری ایران بر این موضوع برای تقویت توان منطقه‌ای باید روابط عربستان و ایران اصلاح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعلام امادگی ایران برای گفت‌وگو با عربستان نشانگر تلاش جمهوری اسلامی برای تنش‌زدایی در منطقه است، تصریح کرد: اقدام برای پرهیز امت اسلامی از تنش و درگیری با یکدیگر از کارهای مهمی بود که ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده‌ و ضمن اینکه به آشوب کشاندن منطقه از سوی استکبار جهانی را همواره محکوم کرده‌ایم، برای ثبات امنیت و ایجاد آرامش همیشگی در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار