معاون اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

ضبط حدود 3 هزار ساعت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خراسان جنوبی

معاون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون 2 هزار و 978 ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی ضبط و آرشیو شده است.
کد خبر: ۳۷۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ - 02December 2019

ضبط بیش از 2 هزار و 900 ساعت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خراسان جنوبیسرهنگ «احمد قاسمی» معاون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند اظهار داشت: اطلاعات رزمنده‌های استان به صورت متمرکز و الکترونیکی توسط این اداره‌کل جمع آورده شده تا در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ دفاع مقدس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات برای استفاده در نگارش کتب، پژوهش یا مقاله در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، افزود: از هر قشری اعم از طلاب، دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم از این آرشیو استفاده می‌کنند.

معاون اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 978 ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی ضبط و آرشیو شده است، ادامه داد: در گنجینه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی 280 هزار سند از 4  هزار رزمنده و 2 هزار شهید خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است این اسناد برای چاپ کتب تاریخ شفاهی فردمحور و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس استفاده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار