نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ایران دارای سبک عکاسی جنگ و دفاع مقدس است/ نقش موثر عکاسان در طول 8 سال دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی تعریف جدیدی به هنر بخشید و این تعریف هنر را به خاستگاه حقیقی خود بازگرداند.
کد خبر: ۳۷۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ - 30December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان امروز در دیدار جمعی از شرکت کنندگان در چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت دفاع مقدس در عکاسی صاحب سبک است، اظهار داشت: یکی از مظاهر تمدنی انقلاب هنر است و هنرمندان عکاس با شیوه‌های هنری تلاش می‌کنند تا ماهیت و ارزش‌های انقلاب را در جامعه بازنشر نمایند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امری فرهنگی بود و این وجه تمایز بارز آن با دیگر انقلاب‌هاست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به هنر، تفکر فطری بخشید و اصل جدیدی را ایجاد کرد و در ذیل آن در هنر تغییر ماهیت داد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های رشته عکاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، توضیح داد: رشته عکاسی ایران به عنوان یکی از هنر‌های تجسمی بعد از دوران دفاع مقدس در جهان مطرح شد و حتی ایران را به عنوان یک کشور دارای سبک به جهانیان معرفی کرد.

آل هاشم اضافه کرد: امروزه عکاسی به عنوان زیربنای تمامی هنر‌های تجسمی در جهان مطرح است و تمام این هنر‌ها وابسته به عکس هستند.

وی تاکید داشت: ایران اسلامی امروز در صنعت عکس جهان دارای سبک عکاسی جنگ، دفاع مقدس، تصاویر شهدا و ... است که موفق شده، ژانر جدیدی را به جهانیان معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یکی از برهه‌های تاریخی مهم و اثرگذار کشور بود که اقشار مختلف جامعه اعم از هنرمندان را تحت تاثیر قرار داد، به همین خاطر هنرمندان کشور تلاش کردند تا تحت تاثیر این رویداد مهم، فعالیت‌های هنری خود را سمت و سو دهند و هماهنگ کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه با آغاز جنگ تحمیلی، یادآور شد: در آن دوران بسیاری از عکاسان در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کردند و از هنر خود برای ثبت وقایع آن دوران استفاده کردند، در این زمینه عکاسان بیشترین حضور و نقش را ایفا کردند و به ثبت وقایع پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حضور این هنرمندان، تلاش برای ثبت موضوعات خاص دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: هنرمندان عکاس هم در خط مقدم و هم در بخش پشتیبانی جبهه‌ها حضور داشتند و یکی از اهداف آن‌ها اطلاع رسانی به مردم بود.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، وجه مردمی بودن آن است به این معنا که تمام افراد در آن سهیم هستند که روال گذشته خلاف این امر بود و هنر به نوعی دستوری اجرا می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها