ما قوی هستیم- ۵۹/

اعزام ۴۰ هزار نفر از استان فارس به اردوی راهیان‌ نور

سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله بوعلی» از اعزام حدود ۴۰ هزار نفر از مردم استان فارس به اردوهای راهیان‌نور در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر راهیان‌ نور دانش‌آموزی، ۵ هزار نفر در بخش دانشجویی و مابقی اقشار مختلف مردم هستند.
کد خبر: ۳۸۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ - 19January 2020

اعزام ۴۰ هزار نفر از فارس به راهیان‌نوربه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله بوعلی» جانشین فرمانده سپاه فجر فارس و فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تکریم یاد سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به تبیین نكاتی پیرامون اهمیت و جایگاه موضوع راهیان‌نور در کشور پرداخت و اظهار داشت: موضوع توجه به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در جایگاه ملی ارزش و اهمیت خودش را دارد؛ هما‌ن‌طور که در طول تاریخ و در همه کشورها کسانی که برای دفاع از مردم و كشورشان ورود می‌كنند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و مورد احترام تمام مردمان كشورها هستند.

بوعلی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها همیشه در طول تاریخ در مكان‌هایی كه رشادت‌ها و جانفشانی‌های سربازان یک كشور انجام می‌شود، همواره مورد احترام ملت‌ همان كشور است، گفت: دفاع مقدس ما یک وجه تمایز با سایر جنگ‌ها دارد و آن این است كه علاوه بر اینكه ما در این دفاع خاک كشورمان و مردم را از آسیب‌ها حفظ كرده و سرزمین‌های اشغالی را آزاد كردیم، این كار با یک نیت و هدف مقدس انجام شده كه ارزش آن را چند برابر كرده است.

فرمانده قرارگاه راهیان‌ نور سپاه فجر ادامه داد: به غیر از ارزش ملی كه برای دفاع مقدس قائل هستیم، یک ارزش معنوی به‌صورت فوق‌العاده هم برای آن قائل هستیم و به همین دلیل به آن عنوان دفاع مقدس داده‌ایم یعنی دفاعی كه مبتنی بر باورها، اعتقادات و ارزش‌های اسلام است لذا سرزمین‌هایی هم كه در آن‌ها دفاع مقدس انجام شده، سرزمین‌هایی با ارزش معنوی هستند.

وی از اعزام حدود ۴۰ هزار نفر به از مردم استان فارس به اردوی راهیان‌نور در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر دانش‌آموزان، ۵ هزار نفر دانشجویان و مابقی اقشار مختلف مردم هستند كه در قالب اردوهای راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

بوعلی بیان داشت: در فصل پاییز اعزام دانش‌آموزان دختر مدارس فارس از شهرستان‌های مختلف داشتیم كه بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز به این مناطق اعزام شدند و از اول بهمن‌ نیز اعزام‌های دانش‌آموزان پسر آغاز می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس زمان اعزام راهیان نور دانشجویی این استان را از ۱۳ تا ۲۲ اسفند سال جاری اعلام كرد و گفت: مرحله سوم راهیان‌نور كه عمومی و ویژه اقشار مختلف مردم است، در سال جاری نیز از ۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ ۹۹ انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینكه اعزام‌های راهیان‌ نور یک كار جمعی از قرارگاه مشترك راهیان‌نور، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف است، ادامه داد: البته استقبال از راهیان‌نور به خصوص در بخش دانش‌آموزی بسیار بیشتر از آمارهای ارائه شده است اما امكانات و زمان محدود است.

بوعلی با بیان اینكه اردوهای راهیان‌ نور در قالب بازدید از مناطق عملیاتی جنوب كشور شامل یادمان‌های طلاییه، شلمچه، اروندرود و یادمان شهدای والفجر ۸ است، یادآور شد: در خرداد سال آینده و بعد از ماه مبارک رمضان، نیز اعزام راهیان‌نور به مناطق غرب كشور انجام می‌شود كه تعداد اعزام‌های آن بین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر خواهد بود.

فرمانده قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر گفت: در هر اتوبوس كاروان راهیان‌نور یک راوی و روحانی خادم شهدا فعالیت می‌كند كه در طول سفر خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: استان فارس اولین استانی بود كه طرح تشكیل كمیته خادم شهدا را ارائه داد و آن را اجرایی كرد كه در این طرح افراد مستعد انتخاب شده و همراه كاروان‌های راهیان‌نور اعزام می‌شوند كه وظیفه آن‌ها هم ارتباط مستمر با كسانی است كه در این اعزام‌ها بوده‌اند تا به‌صورت هفتگی، ماهیانه، فصلی یا سالیانه با این افراد در ارتباط بوده و كلاس‌های توجیهی، برنامه‌های تفریحی و زیارتی برای آنان برگزار كنند.

بوعلی همچنین از رتبه نخست استان فارس در بحث راهیان‌نور نیز یاد كرد و افزود: استان فارس در سال جاری تاكنون رتبه اول كشور را هم در بحث كمی هم كیفی راهیان‌نور كسب كرده است یعنی ما صد در صد برنامه‌های خود را اجرا كرده و به لحاظ محتوایی هم اقدامات لازم را انجام داده‌ایم كه این‌ها محصولات كار جمعی سپاه، آموزش و پرورش، شركت جوان سیر ایثار و غیره است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه این سپاه دارای یک زمین و زیرساختی برای تأسیس اقامتگاه راهیان‌نور در خرمشهر است، گفت: به مسئولان استان پیشنهاد می‌شود تا همانند سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده كرده و اقامتگاهی برای زائران استان فارس چه برای اردوهای راهیان‌نور یا حتی ایام اربعین در خرمشهر احداث كنند كه البته ما زیرساخت‌ها و بخشی از تأسیسات آن را مهیا كرده‌ایم ولی نیاز به توسعه دارد.

وی همچنین به كمک‌رسانی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان نیز اشاره كرد و گفت:‌ كمک‌های مردمی در تمام نواحی سپاه سطح استان انجام می‌شود و نخستین محموله این كمک‌ها را سه روز پیش به سیستان و بلوچستان اعزام كردیم ضمن اینكه در آنجا گروه‌های مردمی در قالب موكب استقرار یافته و در حال خدمت‌رسانی هستند.

بوعلی با بیان اینكه تاكنون چند تریلی مواد غذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است، ادامه داد: این مواد غذایی به دو شكل بسته‌بندی و غذای پخته به مردم این مناطق ارائه شده است.

این مسئول با تصریح اینكه همچنین ماشین‌آلات مهندسی سپاه در خدمت‌ به سیل‌زدگان است و یگان‌های ما در این مناطق مستقر بوده و در حال كمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند،‌ متذکر شد: با توجه به اینكه گروه‌های جهادی زیادی از استان‌های همجوار به سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند لذا به ما اعلام كردند كه فعلاً نیازی به اعزام گروه‌های جهادی نیست به همین دلیل خدمت‌رسانی ما معطوف به كمک‌رسانی و ارسال اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار