حاجی‌میرزائی در همایش «نسل آفتاب»:

مهمترین ضرورت امروز انقلاب اسلامی قوی شدن است

وزیر آموزش و پرورش مهمترین ضرورت امروز انقلاب اسلامی را قوی شدن دانست و گفت: ما باید برای اقتدار جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کنیم چراکه تلاش‌های زیادی برای تضعیف این انقلاب مبارک صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ - 21January 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن حاجی‌میرزائی» وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه) در همایش «نسل آفتاب» ویژه پاسداشت چهلمین سالگرد تاسیس انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان‌اینکه نام انجمن‌های دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی یاد ماندگار است، اظهار داشت: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان همواره در غم و شادی‌های مردم همراه بوده‌اند و هیچ اتفاق مهمی در کشور رخ نداده مگر اینکه آثار این انجمن‌ها بر آن آشکار و هویدا باشد.

وی گفت: امروز مهمترین ضرورتی که برای انقلاب‌ اسلامی وجود دارد، قوی شدن است. ما باید برای اقتدار جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کنیم چراکه تلاش‌های زیادی برای تضعیف این انقلاب مبارک صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امید ما به جوانان انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است؛ آن‌ها باید زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن اسلامی باشند. اعضای انجمن‌های دانش آموزی به دلیل اینکه جوان هستند در این دوره شکل‌گیری شخصیت‌شان را طی می‌کنند و در طول زندگی آثار و برکات این فعالیت‌ها را خواهند دید لذا این دوره یک گام مهمی است که آثار و برکات آن می‌تواند در طول زندگی کمک‌کننده باشد.

حاجی‌میرزائی تصریح کرد: اگر موضوع ما قوت یافتن باشد، نظریات و تجربیات داخلی و بین‌المللی تاکید دارد که توانایی یک جامعه از مسیر آموزش می‌گذرد و ما باید در آموزش و پرورش بنای قوت ملی را ساماندهی کنیم. قوت کشور را نمی‌توان از عرصه‌های متنوع خدماتی و کشاورزی خواستار شد بلکه این ماموریت آموزش و پرورش خواهد بود. در سند تحول بنیادین تاکید شده است که آموزش و پرورش به سمت تربیت برود چراکه در تربیت ساحت‌های متنوعی وجود دارد.

وی تاکید کرد: به توانمندی انجمن‌های دانش آموزی نیازمندیم چون این یک حرکت خودجوش است که باید آن را تقویت کنیم. آنچه اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت می‌کند از مسیر همین راه محقق می‌شود. در دهه اول انقلاب انجمن‌ها با عینی‌ترین مسائل جامعه ارتباط داشتند و هرجا چنین تجاربی باشد اعتماد به‌نفس برای نقش آفرینی‌ بیشتر رقم می‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز به دلیل سرعت تغییرات جامعه به‌شدت جابه‌جایی در سیاست‌ها شکل می‌گیرد و اولویت‌ها تغییر و برنامه‌ها تنوع پیدا می‌کند و محصول این شتاب، نوعی حاشیه‌نشینی است. آن‌چیزی که باید به کمک دانش آموزان بیاید، مسیر همین تربیت است. ما همواره برای دسترسی به اهدفمان فعالیت‌های متنوعی را طراحی می‌کنیم که به مرور زمان آن برنامه‌ها اولویت قرار می‌گیرند و آرمان مورد نظر گم می‌شود. این مسئله دغدغه‌ای است که باید تقویت شود که باید دائماً این مسیر را رصد کنیم تا از هدف دور نشویم. لذا ما برای تقویت توان ملی و ساخت انسان تراز انقلاب به نقش‌آفرینی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیازمندیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها